blokere porte i Linksys WAG54G
Fra : Jakob

Dato : 02-12-04 22:01

Hej Gruppe!

Jeg har en Linksys WAG54G trådløs router med indbygget ADSL modem. Sagen
er at jeg gerne vil forhindre at et bestemt program tager kontakt til en
server på nettet. Jeg kan ikke slå det fra i programmet men burde vel
kunne blokere for udgående forbindelser på et givent port range i
routeren? Kan bare ikke lige finde ud af hvor det foregår. Og ja - jeg
har læst i manualen. Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Jakob

Fra : MahPsx

Dato : 02-12-04 23:42

Hej,

> [...]
> routeren? Kan bare ikke lige finde ud af hvor det foregår. Og ja - jeg
> har læst i manualen. Er der nogen der kan hjælpe?

I web interfacet til min Linksys WRT54G kan man sætte det op under et
punkt der hedder "Access Restrictions", hvor man kan blokere bestemte
services (eller selv-definerede port ranges) eller URL's bla.

Det er jo nok ikke helt det samme web interface på din, men mon ikke
om de har et lignende menu punkt.

/MahPsx