Hund med til Norge.
Fra : Sanne

Dato : 02-12-04 21:04

Hejsa.

Jeg vil lige høre om jeg har forstået reglerne, mht. at tage hund med til
Norge, rigtigt.
Hvis min hund endnu ikke er vaccineret mod rabies, så tager det over 4
måneder inden jeg kan tage til Norge med den ??

mvh
Sanne

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-12-04 21:28

"Sanne" <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis min hund endnu ikke er vaccineret mod rabies, så tager det over 4
> måneder inden jeg kan tage til Norge med den ??

Hej
Du kan læse reglerne her :

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Liste_over_lande/norge.htm

Hilsen Vibeke

---

Fra : Anette

Dato : 03-12-04 00:32

Sanne <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> wrote:
> [...]
> Hvis min hund endnu ikke er vaccineret mod rabies, så tager det over 4
> måneder inden jeg kan tage til Norge med den ??

Ja, sådan læser jeg det også. Ikke det mest brugervenlige sprog de skriver
på Fødevarestyrelsens site.
Hvis hunden tidligst kan rabiesantistof-testes 120 dage efter
vaccinationen - må det jo nødvendigvis være sådan at den skal være
vaccineret mere end 4 måneder før I skal afsted, og antistofttestet et par
uger før.( et par uger fordi der også går noget tid inden der kommer svar på
laboratoriet o.s.v.)
Det er med at planlægge udlandsture i rigtig god tid.

/ Anette

Fra : Hans Peter Sinclair

Dato : 06-12-04 19:25

> [...]
>Hvis min hund endnu ikke er
>vaccineret mod rabies, så tager det over 4
>måneder inden jeg kan tage til Norge med den ??

Ja efter vaccination skal der gå mindst 120 dage
før blodprøve udtages, det tager derefter lidt
tid med at indsende den og få svaret.
MVH
Hans P.