driver til ældre pc
Fra : Martin

Dato : 02-12-04 19:32

Jeg har fået til opgave at installere et X stort antal pc'ere med win95 på
Dell optiplex GX110 system.
Eneste minus ved installationen selv, er driveren "pci universal serial
controller" som det ikke lykkes mig at installere.
Jeg har fundet alle driverne til pcerne hos support.dell.com, men efter
kørsel af dem jeg skal bruge, er den driver ikke faldt til endnu. Søgning
uden held.

Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 20:24

Martin wrote:

> Eneste minus ved installationen selv, er driveren "pci universal
> serial controller" som det ikke lykkes mig at installere.

Det lyder som noget USB. USB er ikke understøttet i Win95/98.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin

Dato : 02-12-04 20:32

> Det lyder som noget USB. USB er ikke understøttet i Win95/98.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Det tror jeg faktisk også. Men trods det, så virker usb. Jeg har dog ikke
testet hastigheden, men havde tilsluttet et usb-tastatur til den første jeg
installerede. I Intel810-driverpakken er der en hub-driver enhed med, men
den befinder sig i systemenheder og ikke under HID-enheder -som slet ikke
listes. Jeg ved ikke helt om hub er relateret til usb.

Martin

Fra : Martin

Dato : 02-12-04 20:35

NB:
Svar på min egen kommentar "Jeg ved ikke helt om hub er relateret til usb".
Jeg ved godt der findes usb-hubs, men mente driverrelateret i denne
sammenhæng.

Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-04 21:16

> USB er ikke understøttet i Win95/98.

Hvorfor står der så "Microsoft Windows 95 Med USB-understøttelse" på min
cd-rom ?
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Martin

Dato : 02-12-04 21:30

Det ER understøttet, eller måske rettere sagt: VAR. Dell har driverne til
win95 og andre systemer, deriblandt usb.
Win95 skrives der formentlig ikke noget software til mere, og jeg mangler
faktisk også Java engine, explorer nyere end 3.0 og directX nyere end 3
eller 4 og mindre end directX8.
Usb fik jeg også til at virke som sagt, så den driver jeg ønsker oplysninger
om, er enten hovedcontrolleren til usb, hvor usben alligevel kan virke (?)
eller noget andet, men hvad?

Martin

Fra : Zulu

Dato : 02-12-04 22:44

Martin wrote:
> [...]
> oplysninger om, er enten hovedcontrolleren til usb, hvor usben
> alligevel kan virke (?) eller noget andet, men hvad?

Tror det er chipsetdriveren du mangler.
Kan du ikke finde en på www.intel.com?

Zulu

Fra : Zulu

Dato : 02-12-04 22:47

Martin wrote:
> [...]
> oplysninger om, er enten hovedcontrolleren til usb, hvor usben
> alligevel kan virke (?) eller noget andet, men hvad?

Prøv at se om der ikke er noget her, der kan bruges:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=All&strTypes=BIO%2CDRV&ProductID=504&OSFullName=All+Operating+Systems&submit=Go%21

Specs på PC'en fandt jeg her:
http://www.dealtime.com/xPF-Dell_Optiplex_GX110_GX110

Zulu

Fra : Martin

Dato : 02-12-04 22:56

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> driverguide ligesom bigfix der kan hjælpe med at udpege det? Bigfix kører

Martin

Fra : Zulu

Dato : 02-12-04 22:52

Martin wrote:
> [...]
> oplysninger om, er enten hovedcontrolleren til usb, hvor usben
> alligevel kan virke (?) eller noget andet, men hvad?

Jeg kunne finde DX5 og DX6.1 her, men desværre er de på tysk... Kan det
bruges?
http://www.filemirrors.com/search.src?type=begins&file=directx-&action=Find

Zulu

Fra : Gubbe Gubbesen

Dato : 02-12-04 23:50

www.driverguide.com

Fra : Martin

Dato : 03-12-04 07:37

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne finde DX5 og DX6.1 her, men desværre er de på tysk... Kan det
> [...]

Det er da et godt fund, siden jeg ikke har kunnet finde dem selv. Jeg vil se
på det, mange tak.
hilsen
Martin

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-12-04 03:02

Ellers kan jeg grave et lille inf-installer program frem til en win 95.
Problemeet er som oftest ikke at driveren mangler i win95 men at OS ikke ved
hvil´ken driver det skal bruge til pågældende hardwaredims
/FL

Fra : Martin

Dato : 04-12-04 13:34

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemeet er som oftest ikke at driveren mangler i win95 men at OS ikke
> ved hvil´ken driver det skal bruge til pågældende hardwaredims

Tak , er det muligt du kan maile det?
Det er kun de to første bogstaver der er gældende i min email før snabel-a.
Mvh.
Martin

Fra : Carsten

Dato : 04-12-04 11:05

Directx 7 og Explorer 5 til Windows95 er at finde på ældre BLAD-CD'er
fra 1999-2000 og har lige brugt dem til ældre PC med Windows95.

Hilsen Carsten

Fra : Martin

Dato : 04-12-04 13:35

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Directx 7 og Explorer 5 til Windows95 er at finde på ældre BLAD-CD'er
> fra 1999-2000 og har lige brugt dem til ældre PC med Windows95.
>
> Hilsen Carsten

Det vil jeg fluks se efter, for dem har jeg en del af.
TAK for tippet.
Martin

Fra : Martin

Dato : 04-12-04 13:54

> [...]
> Directx 7 og Explorer 5 til Windows95 er at finde på ældre BLAD-CD'er
> fra 1999-2000 og har lige brugt dem til ældre PC med Windows95.

Jeg fandt DirectX7 og IE 5 på DK og ENG, på en cd nr. 2/2000 fra Privat
Computer. Sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 04:06

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det lyder som noget USB. USB er ikke understøttet i Win95/98.

Jo, fra og med Win95 version OSR2 ... at det så ikke var særlig stabilt, er
en anden sag.

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : Martin

Dato : 07-12-04 07:45

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, fra og med Win95 version OSR2 ... at det så ikke var særlig stabilt,
> [...]
OK, jeg har en opdatering til osr2, som ikke fylder mange MB, men er ikke
sikker på at det er den rigtige.
Nogen der ved hvor meget OSR2 til Win95 skal fylde?

Hilsen
Martin