Opdatering "fryser"
Fra : MJ

Dato : 18-05-01 10:30

Hej NG.

Jeg har et problem på vores netværk, med opdateringer som "hakker/fryser".
Når man arbejder i et program (underordnet hvilket) fryser skærmbilledet,
men tastetryk bliver stadig registreret. Efter 5-10 sec. opdateres
skærmbilledet.

Problemet opstod for noget tid siden på én af vores arb. stationer, men har
nu "bredt" sig til 3 stk.

Genstart af arb. station og server afhjælper ikke problemet.

Vores net består af 1 NT 4,0 server og 5 arb. stationer. Vi kører på blandet
10/100 mbit ethernet, og bruger IPX+TCP/IP.

Er der nogen der har en idé til hvor der skal ledes ??

Hilsen
Morten Jensen

Fra : Bo Christensen

Dato : 18-05-01 10:49

Er der samme problem hvis I tager netstikket ud ?
/bo

Fra : MJ

Dato : 18-05-01 13:24

> Er der samme problem hvis I tager netstikket ud ?
> /bo

Problemet kommer periodisk, og jeg har prøvet at køre lokalt uden stikket
til nettet isat, og her har jeg ikke oplevet problemet.

Det er derfor jeg har mistanke om et netproblem.

Hilsen
Morten

Fra : Bo Christensen

Dato : 19-05-01 16:32

Ikke at det nødvendigvis er dit prob. men hvad bruger du IPX til ?
kører serveren WINS ?
hvilken servicepack niveau på klient/server ?
hvilke netkort,
kort sagt, mere data om dit net...

Fra : MJ

Dato : 21-05-01 09:42

> Ikke at det nødvendigvis er dit prob. men hvad bruger du IPX til ?
Vi driver et supermarked, og vores kasser (PC-løsning) kører IPX. Hvis vi
vil kommunikere med dem, skal IPX være std.-protokol.

> kører serveren WINS ?
Nej.

> hvilken servicepack niveau på klient/server ?
Server SP4, klienter win95/win98

> hvilke netkort,
3com 3c905c-tx på 100 mbit-delen, og 3c900-tpo på 10 mbit delen.

> kort sagt, mere data om dit net...
Den administrative del (server, 4 arb. stationer) kører 100 mbit. Via en
3com office connect dual speed switch er den administrative del forbundet
med butikken, hvor der er 9 pc'ere (8 kasser + 1 pc) forbundet på et 10
mbit net. På dette net er der 2 3com hubs.

Jeg oplever fejlen både på den pc der er koblet på 10 mbit delen, samt på 2
af pc'erne på den administrative del.

Morten

Fra : MJ

Dato : 22-05-01 08:59

Jeg har netop afinstalleret Personal Web Server på den ene maskine, og det
løste problemet her.

Jeg vil se de to andre maskiner efter for at som fejlen er lokal.

Tak for besvarelserne

Morten