interaktive knapper
Fra : Bjarne Andersen

Dato : 01-12-04 21:11

Jeg har fået ny computer og fået installeret XP og når jeg er på
nettet kan jeg ikke bruge interaktive knapper på hjemmesiderne og
kan ikke bevæge mig rundt på hjemmesider som indehoplder disse
som f.eks. www.esbjergjernbaneorkester.dk HVORFOR???????????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-04 21:34

Bjarne Andersen skrev:

> [...]
>nettet kan jeg ikke bruge interaktive knapper på hjemmesiderne og
>kan ikke bevæge mig rundt på hjemmesider som indehoplder disse

Du mangler en javafortolker, http://java.com/en/index.jsp klik på
»Get it now«

>HVORFOR???????????

Hvorfor store bogstaver og så mange ?
--
Knud

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 01-12-04 21:36

Bjarne Andersen wrote:
> [...]
> nettet kan jeg ikke bruge interaktive knapper på hjemmesiderne og
> kan ikke bevæge mig rundt på hjemmesider som indehoplder disse

Det er et problem med XP og java. I det hele tatt
er det et problem med websider og java/javascript,
men jeg prøver å ikke tenke på dette nå...
Her kan du lese hvordan du installerer den
nødvendige plug-in:
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-37312.html

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.no.net/ingernet/

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 01-12-04 22:53

Inger Helene Falch-Jacobsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> er det et problem med websider og java/javascript,
> men jeg prøver å ikke tenke på dette nå...
> Her kan du lese hvordan du installerer den

Hos mig virker de godt nok.
Måske har du ikke sat hak i:
funktioner
indstillinger
Avanceret
Aktiver visuelle layouttyper på knapper og objekter.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-04 18:00

Hjælper ikke hvis der ikke er installeret Java support.

PS. selv om det står i subject drejer det sig ikke om interaktive
knapper (FP2003) men om pegefølsomme knapper (FP2000-2002)
De sidste er Java.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 15:33

"Inger Helene Falch-Jacobsen" <Inger@neseblod.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er et problem med XP og java. I det hele tatt er det et problem med
> websider og java/javascript, men jeg prøver å ikke tenke på dette nå...

Det er rigtigt at man skal installere en Java fortolker for at se de
"pegefølsomme knapper", men det er noget sludder at der skulle være
problemer med at fortolke JavaScript (som ikke har en pind at gøre med
Java!) i XP. Indstiller man sikkerhedsniveauet i sin IE browser på Mellem
fortolker den JavaScript uden problemer uanset om anvender Windows 98 eller
XP.

Og bruger du Firefox skal du blot sætte hak i Tillad JavaScript (standard
indstilling). Her har XP ingen indflydelse.

Ulrik

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 05-12-04 16:51

Ulrik Friis wrote:
> [...]
> fortolker den JavaScript uden problemer uanset om anvender Windows 98 eller

Jeg mente heller ikke at det er problemer med å
*fortolke* javascript på websider, jeg mener at
mange har gjort sidene sine avhengige av at dette
er aktivert. Og ja, java og javascript er to
forskjellige ting.

> Og bruger du Firefox skal du blot sætte hak i Tillad JavaScript (standard
> indstilling). Her har XP ingen indflydelse.
>
> Ulrik

Stemmer. Her ser du et eksempel på hvorfor jeg
ikke har javascript aktivert til vanlig:
http://www.start.no/home/ Se nyhetstickeren.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 23:51

>[snip] Her ser du et eksempel på hvorfor jeg ikke har javascript aktivert
>til vanlig: http://www.start.no/home/ Se nyhetstickeren.

Øøøøeeehh - ikke forstået.

mvh
Ulrik

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-12-04 00:10

Ulrik Friis wrote:

> "Inger Helene Falch-Jacobsen" <Inger@neseblod.invalid> skrev i en meddelelse

> Øøøøeeehh - ikke forstået.
>
> mvh
> Ulrik

Tekst som beveger seg er fryktelig irriterende! og
hvis jeg av en eller annen grunn skulle ønske å
lese hele saken, er det kommet en ny sak før jeg
rekker å føre musen opp og klikke.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 00:18

> Tekst som beveger seg er fryktelig irriterende! og hvis jeg av en eller
> annen grunn skulle ønske å lese hele saken, er det kommet en ny sak før
> jeg rekker å føre musen opp og klikke.

Jamen dog! Hvis det er årsagen til at du fravælger JavaScript så forstår jeg
stadigvæk ingenting!

mvh
Ulrik