Masser af hjemmelavede baggrunde / inspira~
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-12-04 20:55

Det er nok på kant med spamreglerne men også god inspiration. Der er
jævnligt nogle der søger inspiration til hvordan baggrundene skal se ud. Her
er der i hvert tilfælde noget inspiration at gå ud fra. Alle dekorationer
er lavet i flamingo og hvid cement med farve.

http://aalborg-akvarieforening.dk/skabelon2.asp?articleid=44&menuid=2

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Søren Steffensen

Dato : 01-12-04 21:33

Wow - der er godt nok mange flotte imellem :)

Er der nogen der har målt på pH og vandets hårdhed når man bruger alfix
baggrund ?

--

Søren Steffensen
Icq: 102169245

Fra : Brizz

Dato : 01-12-04 23:32

> Er der nogen der har målt på pH og vandets hårdhed når man bruger alfix
> baggrund ?

Næ men har kørt med min hjemmelavede alfix baggrund og der har INGEN tegn på
unormalhedder været på noget tidspunkt. så den må vel være god nok.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-12-04 16:14

"Søren Steffensen" <sorensteffensen@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
> Wow - der er godt nok mange flotte imellem :)
>
> Er der nogen der har målt på pH og vandets hårdhed når man bruger alfix
> baggrund ?

Jeg har lavet en af hvid cement. Der ligger ph på lidt over 6,1 (jeg har ca.
2L spagnum også, men det hat været der i over 7 mdr, så virkningen er nok
ved at fortage sig). Jeg kender ikke ledningsevnen, men det er lavere end de
1032 som vandværket leverer via hanen.

Jeg skulle dog bruge en del saltsyre for at få trukket noget hårdhed ud af
baggrunden i starten inden der kom fisk i. Jeg brugte 1L til 660L vand (-
det der er gået til baggrund, grus)
Nogle pensler baggrunden med saltsyre inden den monteres, det er sikkert
bedre end at have saltsyren i vandet.