Leje af båd
Fra : Preben Christensen

Dato : 01-12-04 19:23

Hej

Vi er 2 voksne og 2 børn alderen 13 og 15 der kunne tænke os at leje
en båd for 1 uge i limfjorden til sommer 2005 hvor lejer man sådan en båd?
Hvad priser ligger de på?
Er der nogen både der kan anbefales frem for andre?
Hvis der er hvilke argumenter er der så?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-12-04 00:43

Hej Preben

Har du duelighedsbevis?
Hvilken type båd ønsker du? sejlbåd motorbåd eller er det ligegyldigt?
Hvor luxuøst ønsker du rejsen?

Jeg ved det er træls med en masse modspørgsmål når man selv stiller et
spørgsmål, men det er ti tider nødvendigt.

Der findes en række charter virksomheder der udlejer både, men de kræver som
regel duelighedsbevis for at leje en sådan.

Prisen svinger jo meget afhængigt af om vi taler om en robåd, en 20 fods
sejl eller en 42 fods sejlbåd, og igen hvis vi taler motorbåd.

Prøv evt. selv at søge lidt på nettet efter charter både!

Et alternativ kunne måske være at kigge på www.udkig.dk her er der en
gastebørs, hvor man evt. kunne være heldig at find en båd der søger nogle
gaster.
Endvidere er der en masse andre gode links på siden. også om chater, men
umiddelbart ikke i Danmark.

Hvis du/i ingen sejler erfaring har, er det nok svært at finde en båd. selv
private ville nok være betænkelige ved at udlåne/leje deres bås til
ukyndige.

Har man slet ingen erfaring er der dog også løsninger, idet man kan leje
både i England eller Frankrig, til såkaldt kanalsejlads helt uden erfaring.
Jeg er ikke bekendt med man kan leje større både i DK uden erfaring.

Du kan evt. også stille dit spørgsmål på www.duelighed.dk denne side kan du
også med fordel abonnere på (gratis) da man her kan lære lidt om
søvejsregler m.v.

Alle må sejle en båd under 15 meter uden "duelighedsbevis" (der er andre
regler for motorbåde "motorbådskørekort") men man skal blot komme i hu, at
man ifølge loven skal være istand til at føre båden i.h.t. søvejsreglerne.
derfor er det vigtigt at i sætter jer ind i disse hvis i skulle få fat i en
båd.

Der findes selvfølgelig også en masse uskrevne regler om "godt" sømandsskab,
og hvordan man begærder sig i havne m.v.

Slutteligt, motorbåden er vel lettest at håndtere, hvis man er uerfaren.

Håber det gav et billede...

Mvh
JR

Fra : Preben Christensen

Dato : 03-12-04 11:32

Hej

Jeg har selv en 25 fods båd liggende i Haderslev men det vil tage for lang
tid at sejle
til limfjorden, dette er en motorbåd og det skal helst være en motorbåd vi
lejer til at sejl i Limfjorden med
Luxuiøs ja den skal vel have 4 sovepladser, wc, pantry og så man evt kan
sidde og spille kort ved et bord,
må også gerne have et tv ellers fordre vi ikke den store luxus. gerne 25 ril
35 fods
Jeg prøver også lige at kigge på de sider du anbefalede
Duelighedstegn tog jeg i 1974 det gælder vel stadig ellers må jeg vel
opfriske det igen.
Søfartsreglerne kender jeg.
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-12-04 13:20

Dueligheds beviset gælder stadig ja... så nu gælder det bare om at finde en
motorbåd...

Held med det

Fra : Sverre Stokke

Dato : 04-12-04 06:20

"Jan Rasmussen" <jr@xxyyxxvejen-net.dk> skriver:
>Dueligheds beviset gælder stadig ja... så nu gælder det bare om at finde
>en
>motorbåd...

Og det er ikke let. Jeg undersøgte markedet for tre år siden, og der var
næsten kun sejlbåde.
Her er dog en motorbåd:

http://www.scancharter.dk/index.asp?dataUid=38&language=da

Hilsen Sverre.

Fra : Preben Christensen

Dato : 04-12-04 11:11

Hej

Føj for den lede 1 uge for 13.005,00 DKr.
det lyder da lidt vildt

--
Venlig hilsen

Preben Christensen