opsætningfil til netkort.
Fra : Jens

Dato : 01-12-04 19:06

Hej

Hvilken fil indeholder informationer omkring opsætning af netkort.
Eks. statisk eller dynamiske ip-adresse osv.

Jens

Fra : Henrik Farre

Dato : 01-12-04 19:10

ons, 01 12 2004 kl. 19:05 +0100, skrev Jens:
> Hej
>
> Hvilken fil indeholder informationer omkring opsætning af netkort.
> Eks. statisk eller dynamiske ip-adresse osv.

Godt spørgsmål :)

Hvilket OS? Hvis Linux, hvilken distribution?

Gentoo Linux: /etc/conf.d/net
Debian Linux: /etc/network/
Fedora/Redhat Linux: /etc/sysconfig/ (Mener jeg)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre - http://www.rockhopper.dk

Get Firefox! - http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=31865&t=1

Fra : Jens

Dato : 01-12-04 20:06

Henrik Farre wrote:

> Godt spørgsmål :)
>
> Hvilket OS? Hvis Linux, hvilken distribution?
>
> Gentoo Linux: /etc/conf.d/net
> Debian Linux: /etc/network/
> Fedora/Redhat Linux: /etc/sysconfig/ (Mener jeg)

Mandrake.

Jens

Fra : torben

Dato : 01-12-04 23:24

Jens wrote:

> Mandrake.
>
> Jens

På Mandrake 9.2 er det følgende, hvis man kun har et net netkort (eth0):

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 (Konfiguration af netkort)
/etc/resolv.conf (Navneservere)

Mvh. Torben

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-12-04 14:03

torben wrote:

> På Mandrake 9.2 er det følgende, hvis man kun har et net netkort (eth0):
>
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 (Konfiguration af netkort)
> /etc/resolv.conf (Navneservere)

Hvis ellers det er lige som Red Hat og Fedora (hvilket jeg tror er
tilfældet), så er der også /etc/sysconfig/network som indeholder
hostnavnet. Desuden skal man være opmærksom på, at tildeles IP
adressen med DHCP, så vil /etc/resolv.conf som default blive
overskrevet med oplysningerne fra DHCP serveren. Den opførsel kan
undgås ved at skrive PEERDNS=no i configurationsfilen for de
interfaces, der ikke må overskrive /etc/resolv.conf.

--
Kasper Dupont