udslet - hvad er det?
Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-04 18:58

hejsa

nogen der har et bud på hvad dette udslet skyldes?

vi kan ikke selv komme på andet end 'varmeknopper', men er der andre bud
(udover at gå til lægen)?

Mvh
Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-12-04 19:49

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> nogen der har et bud på hvad dette udslet skyldes?

> vi kan ikke selv komme på andet end 'varmeknopper', men er der andre bud

Det er ikke varmeknopper, det er de for store til at være.
Det ligner mere nælderfeber eller noget astma/allergi.

Nu ligger børn i den størrelse jo temmeligt meget på ryggen, så måske kan
det skyldes vaskepulver i tøjet der ikke er blevet skyllet ordenligt ud, ja
vaskepulver i det hele taget skal man overveje med omhu da det meget let kan
give sådan noget udslæt som på jeres barn hvis han/hun er overfølsom.
Her i huset bruger vi Neutral vaskepulver da vi har 3 børn med astma/allergi
og de kan ikke tåle andet ellers slår de ud på samme måde.

Andre ting der kan udløse sådan en omgang er allergi overfor visse madtyper.
I kan finde flere oplysninger omkring emnet her:
www.astmaallergi.dk

> (udover at gå til lægen)?

Det ville nok være en god idé at lade lægen kigge på det under alle
omstændigheder, hellere en gang for meget end en gang for lidt

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-04 21:07

> [...]
> Her i huset bruger vi Neutral vaskepulver da vi har 3 børn med
> astma/allergi og de kan ikke tåle andet ellers slår de ud på samme

vi vil prøve en helt neutral vaskepulver.

> Andre ting der kan udløse sådan en omgang er allergi overfor visse
> madtyper. I kan finde flere oplysninger omkring emnet her:
> www.astmaallergi.dk

ja, det har vi også tænkt på. Vi ser lige om det forsvinder i løbet af ugen.

Mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 01-12-04 20:10

> [...]
>
> nogen der har et bud på hvad dette udslet skyldes?

> vi kan ikke selv komme på andet end 'varmeknopper', men er der andre bud

Hmm, det kan godt ligne varmeknopper...hvor længe har barnet haft det?
Det kan også ligne starten til en gang skoldkopper, har barnet haft det?
Hvis det er skoldkopper, så vil den lille blærekerne man ser i midten vokse,
og der skulle allerede nu være sket en udvikling.
Ellers se det an, trives barnet? Hvis ikke, så lad lægen se på det.

Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-04 21:10

> Hmm, det kan godt ligne varmeknopper...hvor længe har barnet haft det?

1 døgn ca.

> Det kan også ligne starten til en gang skoldkopper, har barnet haft
> det?

nej

Hvis det er skoldkopper, så vil den lille blærekerne man ser i
> midten vokse, og der skulle allerede nu være sket en udvikling.

jeg synes ikke der ser ud til at være en rigtig blærekerne. Det ligner mere
en irriteret hårsæk i midten af det røde - altså en meget lille prik der
danner udgangspunkt for det røde, æet hævede område.

> Ellers se det an, trives barnet? Hvis ikke, så lad lægen se på det.

hun klager ikke over det - ser lige tiden an et dags tid.

tak
mvh
peter

Fra : karsten & Pia

Dato : 02-12-04 07:29

Jeg vil også sige det ligner et nældefeber udslæt/ eksem udslæt. Lad dog
lægen kigge på det nu hun har det, han vil kunne give et bedre bud.
Nældefeber udslæt forsvinder hurtigt.

kig evt. på denne side:
www.sygeboern.dk

Mvh Pia

Fra : Malene Nyberg

Dato : 02-12-04 13:31

> [...]
>
> nogen der har et bud på hvad dette udslet skyldes?

> vi kan ikke selv komme på andet end 'varmeknopper', men er der andre bud

Har barnet haft feber?? det kunne minde lidt om eftervirkningerne af det der
hedder 3 -dages feber (3 dage med feber og 3 dage med udslæt)

Men det kan også være noget barnet ikke kan tåle vaskepulver, mad, dyr???!!!

Mvh
Malou

Fra : Peter Holm

Dato : 03-12-04 18:37

> [...]
> det der hedder 3 -dages feber (3 dage med feber og 3 dage med udslæt)
>
> Men det kan også være noget barnet ikke kan tåle vaskepulver, mad,

ingen feber. det ser ud til at udslettet kommer og går. Vi prøver at skifte
vaskepulver.

Thx
Peter

Fra : Rasine

Dato : 03-12-04 18:56

> ingen feber. det ser ud til at udslettet kommer og går. Vi prøver at
skifte
> vaskepulver.
>
> Thx
> Peter

Da udslættet kommer og går er det helt sikkert nældefeber, og det kunne
tyde på at barnet er allergisk overfor noget, så den med at skifte
vaskepulver
ville være en god start.

Mvh Pernille

Fra : David T. Metz

Dato : 06-12-04 17:07

Peter Holm wrote:
> hejsa
>
> nogen der har et bud på hvad dette udslet skyldes?

Velkommen til Lægens bord!

Det kan være alt muligt, lad en læge se på det. Selvom det ikke klør kan det
godt være nældefeber. Derudover kunne det fx være pityriasis rosea.

Det kan ikke siges for tit: Lad en læge se på det.

David (der ikke er læge!)