Hashmarks ved cp og mv?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 01-12-04 16:49

Hej..

Det er noget jeg tit har tænkt over men aldrig taget mig sammen til at
spørge ad, men nu går den ikke længere.

Ved feks. wget kommer der 'hashmarks'(1) der viser hvor meget man har
hentet.

Jeg har nu kigget både manpages og infosider igennem for cp og mv
værktøjerne og synes ikke de kan vise forløbet, foruden -verbose
muligheden.

Er det muligt at få dem til at vise, enten i procenter eller med
hashmarks hvor langt cp evt. er med at kopiere en given fil.

Det er meget rart, hvis der skal flyttes store mængder dataer.

(1) Hashmarks, jeg mener at de hedder dette, små prikker der viser
forløbet.

wget foo.bar * * * * * * * * * * * * * *             (74%)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Christian Iversen

Dato : 01-12-04 18:03

Stig Sørensen wrote:

> [...]
> forløbet.
>
> wget foo.bar * * * * * * * * * * * * * * (74%)

prøv dette:

rsync -vaP source/ dst/

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 01-12-04 23:55

Stig Sørensen wrote:
> Det er meget rart, hvis der skal flyttes store mængder dataer.

Ja, men det er nok så sjældent at det tager lang tid og at man er
interesseret i tidshorisonten. Men det må vel komme som en switch til
gnu cp og mv før eller siden Så vidt jeg husker giver scp sådan en
indikation, så du kan da overveje at bruge den, men den er jo nok
væsentligt langsommere.

> (1) Hashmarks, jeg mener at de hedder dette, små prikker der viser
> forløbet.
> wget foo.bar * * * * * * * * * * * * * * (74%)

Det hedder stjerner. Havelåger # kaldes nogen gange af amerikanere
hashmark, og andre gange vist diverse andre ting.

PS. OT: Er UTF blevet accepteret på dk.* ? Min netscape 4.8 kan ikke
lide det.

--
Lars Kongshøj

Fra : Stig Sørensen

Dato : 02-12-04 00:17

On Wed, 01 Dec 2004 23:55:10 +0100, Lars Kongshøj wrote:

> Ja, men det er nok så sjældent at det tager lang tid og at man er
> interesseret i tidshorisonten. Men det må vel komme som en switch til
> gnu cp og mv før eller siden

Det håber jeg da :)

>Så vidt jeg husker giver scp sådan en
> indikation, så du kan da overveje at bruge den, men den er jo nok
> væsentligt langsommere.

Ok, det må ikke gå ud over hastigheden.

> Det hedder stjerner. Havelåger # kaldes nogen gange af amerikanere
> hashmark, og andre gange vist diverse andre ting.

Ja, det er jeg så godt klar over, det var blot for at vise det visuelt,
stjerner eller ej.

> PS. OT: Er UTF blevet accepteret på dk.* ? Min
netscape 4.8 kan ikke
> lide det.

Ups, det var en smutter :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-12-04 15:33

Lars Kongshøj wrote:

> Så vidt jeg husker giver scp sådan en
> indikation, så du kan da overveje at bruge den, men den er jo nok
> væsentligt langsommere.

Hvis man bruger scp på lokale filer kalder den bare cp,
så det gør overhovedet ingen forskel for hastigheden,
og man får heller ingen indikationer om fremskridt.

> Det hedder stjerner. Havelåger # kaldes nogen gange af amerikanere
> hashmark, og andre gange vist diverse andre ting.

Det hedder da en klaf.

> PS. OT: Er UTF blevet accepteret på dk.* ? Min netscape 4.8 kan ikke
> lide det.

Det kan min helle rikke.

--
Kasper Dupont

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-12-04 08:28

Kasper Dupont wrote in <news:41AF2780.95649748@daimi.au.dk>:

> Det hedder da en klaf.

Jeg har hørt det hedder en sharp...

Min jakke? Tak, jeg var alligevel lige ved at gå.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

First rule of Cuddle Club: no dry humping!

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-12-04 20:23

"Niels" == Niels Callesøe <pfy@nntp.dk> writes:

> Jeg har hørt det hedder en sharp...

Nu skal du ikke forveksle MS' marketingafdeling der har kaldt C# for
See-Sharp, med en information om hvordan virkeligheden ser ud. C# er
hverken noget der hjælper dig til at se eller skarpt.

> Min jakke? Tak, jeg var alligevel lige ved at gå.

Kan du ikke lige tage den brune oilskinfrakke med, nu du alligevel
er derude?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-12-04 12:18

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Jeg har hørt det hedder en sharp...

Tja, det er vist næsten religiøst, hvad man kalder den Jeg kender
en, som omtaler den som en bøf. Sharp stammer vist fra musikens
verden...

/Rasmus

If you don't receive an answer, then it either indicates that the bug is
too obvious or too difficult.
-- Manfred Spraul

Fra : John Hinge

Dato : 04-12-04 11:36

On 03 dec 2004 Rasmus Bøg Hansen was heard to say:

(om # tegnet )
> Tja, det er vist næsten religiøst, hvad man kalder den Jeg kender
> en, som omtaler den som en bøf. Sharp stammer vist fra musikens
> verden...

Hey ham danskeren som udsatte verden for Turbopascal har jo også
begået en C# (C-sharp) så han må ku lide musikvendingen.
Personligt har jeg altid kaldt tegnet for havelåge.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-12-04 01:49

On 03 Dec 2004 20:23:02 +0100, Anders wrote:

> Nu skal du ikke forveksle MS' marketingafdeling der har kaldt C#
> for See-Sharp, med en information om hvordan virkeligheden ser ud.
> C# er hverken noget der hjælper dig til at se eller skarpt.

C# - see hash?

Marketing der vil noget

Mvh.

--
"I have had a perfectly wonderful evening, but this Adam Sjøgren
wasn't it." asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-12-04 02:12

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> C# - see hash?
>
> Marketing der vil noget

Mere interessant er at på stort set alle musikinstrumenter er cis-dur
(== C# major) en af de vanskeligste tonearter at spille i. Bruger
alle de sorte tangenter på klaveret, noteres med 7 krydser, alle åbne
strenge er skalafremmede på guitaren, næsten ingen rene overtoner på
blæseinstrumenter, etc.

Der er nok ikke mange musikere hos MS....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-12-04 02:29

On 04 Dec 2004 02:11:39 +0100, Peter wrote:

> Der er nok ikke mange musikere hos MS....

Er det ikke sejt at spille noget svært?

Mvh.

--
"Although I've tested that it works, I recommend no Adam Sjøgren
people it." asjo@koldfront.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 04-12-04 02:31

On 2004-12-04, Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:
> Er det ikke sejt at spille noget svært?

Fortegn er noget pjat når man spiller musik. Det har fanden skabt ;)

--
Sune