D-Link DI-624+ netværk browse problem
Fra : John Hinge

Dato : 01-12-04 14:41

Jeg har et lille hjemmelan lad os kalde det 10.0.0/24
På det er bl.a en host på 10.0.0.3
På samme lan, på 10.0.0.5 har jeg sat en D-Link router, så min
bærbare også kan lege med.. Ok der er også en Cisco 677 gemt væk
på 10.0.0.1 så der er internet :)
På den trådløse side af D-Link'en sidder en maskine, lad os kalde
den for 192.168.0.100
Denne maskine kan fint tilgå f.eks port 25 og 110 på 10.0.0.3
den kan også tilgå det store internet, så det er jo som det skal være
men.. Jeg kan ikke browse netværket på 10.0.0/24 fra 192 lan'et via
Windows. Og det er lidt synd, idet 10.0.0.3 stiller nogle ting
til rådighed via Samba jeg gerne vil bruge på min bærbare.

Jeg tror jeg skal configurere noget i d-link'en, men er lidt blank
Gode råd modtages gerne.

Sikkerhedsmæssigt er D-Linken sat til Shared Key, WEP, 128 bit
medens jeg funderer over hvordan jeg får radius til at køre
på min 10.0.0.3 og så kan bruge den til autenticering, men det
er først efter de 'små' ting kører som de skal.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..