Tru64, OSF/1 eller OpenVMS
Fra : Morten Lund

Dato : 01-12-04 12:15

Nogen der ligger inde med et af <subject> forældede styresystemer?

Jeg har fået en Dec Alpha maskine til min historiske samling af
Unix-maskiner. Men jeg vil jo gerne have et Unix eller VMS-styresystem på.

Jeg har ikke råd til at give alverden. Nogen der ligger inde med et sæt, som
de ikke bruger mere? Så giver jeg en flakse god vin til den glade giver.

--
Morten Lund

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-12-04 15:14

Tag et kig på http://www.openvmshobbyist.org/ for OpenVMS licenser.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 01-12-04 17:53

On Wed, 01 Dec 2004 12:15:07 +0100, Morten Lund wrote:

> [...]
> de ikke bruger mere? Så giver jeg en flakse god vin til den glade giver.
Hej

Der har vis længe været Linux tilrådighed til Alpha, men det er nok ikke så "sjovt"
som den originale "Unix" til den

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 18:43

Kent Wormsdorf wrote:

> Der har vis længe været Linux tilrådighed til Alpha, men det er nok
> ikke så "sjovt" som den originale "Unix" til den

Ja, lad os få noget OpenVMS - mage til ringe OS skal man lede længe
efter... Man tager DOS og unix og blander sammen - sier det bedste fra
og kalder resten for VMS... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-12-04 19:05

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:
>Ja, lad os få noget OpenVMS - mage til ringe OS skal man lede længe
>efter... Man tager DOS og unix og blander sammen - sier det bedste fra
>og kalder resten for VMS... :-/

VMS' rødder er tilbage fra RSX-11M, der dukkede op i begyndelsen
af 1970'erne. VMS er altså cirka opstået omtrent samtidigt med
UNIX - og mere end 10 år før DOS. Så at sige, det er en blanding
af de to, er simpelthen kronologisk umuligt.

Windows NT og dets efterfølgere er designet af mange af de samme
folk, der lavede VMS, men både kerne og userland er fundamentalt
forskellige fra VMS.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 20:36

Klaus Ellegaard wrote:

> UNIX - og mere end 10 år før DOS. Så at sige, det er en blanding
> af de to, er simpelthen kronologisk umuligt.

Hehe... ikke desto mindre er det lykkedes at lave noget der direkte
bruger-fjendtligt.

Jeg opgav feks at få en RC5-klient til at virke under OpenVMS.

> Windows NT og dets efterfølgere er designet af mange af de samme
> folk, der lavede VMS, men både kerne og userland er fundamentalt
> forskellige fra VMS.

Ja, for NT skulle have været OS/2 ver. 3. Af samme årsag har NT og OS/2
mange designfællesskaber. OS/2 har også en del til fælles med unix.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-12-04 21:10

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:

> Jeg opgav feks at få en RC5-klient til at virke under OpenVMS.

Den virkede fint for mig dengang jeg havde adgang til en OpenVMS-dims
for 4-5 år siden. Så vidt jeg husker skulle der ikke noget særligt til
at få den til at virke.

--
Jacob - www.bunk.cc
Who messed with my anti-paranoia shot?