IE javascript string konkatanering
Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 01-12-04 10:30

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-12-04 09:59

Michael Sig Birkmose wrote:
> Hejsa,

[klip]

> Problemmer er bare at jeg i min algoritme laver en hel del
>
> html += 'etellerandet';
>
> I mozilla, opera, netscape går det fint - god hastighed.
[klip]

> Men IE forstår det ikke? har også prøvet med lang.StringBuffer(),
> java.StringBuffer() og bare StringBuffer();
>
> Nogen ide om hvordan jeg får en mere effektiv konkatanering i IE?

Problemet svjv er at hvergang du konkatener en streng i IE, så laver den
en kopi af den oprindelige streng og lægger den nye til.

Jeg har før set hastighedsforøgelser, ved at bruge et array i stedet for:

var arrHtml = new Array();
arrHtml[arrHtml.length] = 'noget html ';
arrHtml[arrHtml.length] = 'noget mere ';
arrHtml[arrHtml.length] = 'og det sidste';

var strHtml = arrHtml.join(''); // evt.'\n' for læsbarheden

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 01-12-04 11:17

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 01-12-04 12:23

Michael Sig Birkmose wrote:

> Jep det var det - før tog det ca. 10 sekunder, nu tager det ca 1 sekund :)
> Takker

Man kan også bruge push på array'et, istedet for at spørge på længden af
det hver gang.
http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/push.html

Eksempel

var arrHtml = new Array();
arrHtml.push('noget html ');
arrHtml.push('noget mere ');
arrHtml.push('og det sidste');

var strHtml = arrHtml.join(''); // evt.'\n' for læsbarheden

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/