Identifikation af cpu
Fra : Jens

Dato : 18-05-01 08:58

Hej

Er der en måde hvorpå man kan se sin cpu's hastighed på (altså på selve
cpu'en)?

Mit problem er at jeg lige har købt nyt bundkort (Asus a7v133) og cpu (amd
athlon 1Gz). Systemet (bios) finder cpu'en som en 700Mhz ved standard
instilling men jeg kan sagtens kører den op til 1 gz (8x 133). Dog bliver
mobo og cpu meget varm (ca. 60 c. efter 30 min), men det kører stabilt.
-Men det ville være meget rart og se om forhandlere har snydt en :)

På forhånd mange tak

- Jens

Fra : Morten Ovi

Dato : 18-05-01 09:36

"Jens" <deterikkemin@email.dk> wrote in message news:9e2kvg$68o$1@sunsite.dk...

Bange for at blive spammet?

> Er der en måde hvorpå man kan se sin cpu's hastighed på (altså på selve
> cpu'en)?

Ja. På selve processoren står der en masse tal og tegn.

A 0800 A P T 3 B (altså 1 2222 3 4 5 6 7)

Hvor
1: A = Athlon, B = Duron
2: Processorhastighed

osv. osv.

Søg evt. på google hvis du er i tvivl.

Så af med kabinettet og køleren (og pastaen)...

--
Morten

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-05-01 14:52

> Bange for at blive spammet?

> Ja. På selve processoren står der en masse tal og tegn.
>
> A 0800 A P T 3 B (altså 1 2222 3 4 5 6 7)

> [...]

og 7: B=100 MHz FSB, C=133 MHz FSB.
Det lyder som om det er en C-model du har.
Keller

Fra : Morten Ovi

Dato : 18-05-01 16:08

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> somehow wrote:

> 7: B=100 MHz FSB, C=133 MHz FSB.
> Det lyder som om det er en C-model du har.

Hvor ser du det?

--
Ovi

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-05-01 09:58

> Hvor ser du det?

Der er vist lidt rod i min hovedregning, men hvis den var blevet fundet som
750 MHz passer det lige med at FSB som default står på 100. Når den så hæves
til 133 kører den de lovede 1 GHz. Men jeg kan godt se at det ikke helt
passer med at den kører 7x100 til at starte med, men 8 x 133 er på den anden
side heller ikke =1000...
Keller

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 18-05-01 20:16

> [...]
> mobo og cpu meget varm (ca. 60 c. efter 30 min), men det kører stabilt.
> -Men det ville være meget rart og se om forhandlere har snydt en :)

Det skulle vel ikke være asus prob du måler cpu temp med? for med min asus
prob. har jeg fundet ud af at den måler 8 grander for højt på min t-bird
1333/266 siger den 62C i ausu prob, men i motherboard monitor og MBprob
siger den 54C, bundkort temp er det samme med begge prog. 35C.

mvh

Dorthe

Fra : ZiCoN

Dato : 19-05-01 05:39

Her er et genialt lille program der chekker alt i din cpu.. prøv det ...
inde i downloads..

http://www.h-oda.com/