header problem
Fra : L[x]

Dato : 30-11-04 21:08

Hey ng.

Jeg er ikke helt sikker på at det er den rigtige grupppe, but here goes.

Jeg har et mindre problem med header på en side. Strukturen er som følger:

<?php
script her
?>
<!DOCTYPE .....

osv.

Det er strengt nødvendigt at php delen er øverst, ellers får jeg en
header error. Det giver mig så problemet at php delen sætter IE i quirks
mode, da doctype ikke er øverst. Hvordan løser jeg dette problem?

Beklager hvis det er den gale gruppe, men jeg ved ikke lige hvor jeg
ellers skal poste det.

På forhånd tak.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-04 21:51

L[x] wrote:

> [...]
>
> Det er strengt nødvendigt at php delen er øverst, ellers får jeg en
> header error. Det giver mig så problemet at php delen sætter IE i

Hvad gør den php-kode da? Hvis den ikke udskriver noget kode til html før
DTD, vil det ikke sætte IE i quirks-mode.

Jeg har slev flere sider mod noget php-kode før DTD. Her er formålet at
definere en titel, der kan genbruges flere steder længere nede på siden
(<title>, <breadcrumb> og <h1>. Her er der ikke nogen problemer med quirks i
IE.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : L[x]

Dato : 30-11-04 21:56

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> (<title>, <breadcrumb> og <h1>. Her er der ikke nogen problemer med quirks i

Hmm... Det ville jeg jo heller ikke mene at det burde. Jeg har sikkert
taget fejl, og skal finde fejlen andetsteds. Jeg takker.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 30-11-04 23:08

L[x] wrote:

> Det er strengt nødvendigt at php delen er øverst, ellers får jeg en
> header error. Det giver mig så problemet at php delen sætter IE i quirks
> mode, da doctype ikke er øverst. Hvordan løser jeg dette problem?

Du sørger bare for, at dit php-script ikke genererer output som vil
blive indsat inden din DOCTYPE!

Mvh Tommy