USB- vs. parallelport
Fra : rondo

Dato : 18-05-01 06:39

Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad forskellen på en USB- og en
parallelport er?

rondo

______________________________
http://www.studentconsulting.dk

Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 18-05-01 10:14

Med USB (Universal Seriel Bus) kan du tilslutte alle former for hardware;
f.eks. digitalkameraer, printere, skannere, cd-brændere mv. USB sikrer dig
samtidig hurtig dataoverførsel.

Parallelporten er langsommere end USB og benyttes normalt kun til printer og
evt. skanner.

For at benytte USB skal du minimum have Windows 98 (SE?) installeret eller
evt. Linux.

Læs i øvrigt Komputer for Alle nr. 7/2001 for en gennemgang af alle
tilslutningstyper.

mvh

Torben

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-05-01 13:48

"Torben Lange-Pedersen" <torben.lp@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> evt. skanner.
>
> For at benytte USB skal du minimum have Windows 98 (SE?) installeret eller

Kunne Win95 OSR2 ikke klare USB?
Keller

Fra : Staalanden

Dato : 18-05-01 14:06

On Fri, 18 May 2001 14:48:13 +0200, "Carsten Keller"
<c.keller@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Torben Lange-Pedersen" <torben.lp@get2net.dk> wrote in message

>og

>Kunne Win95 OSR2 ikke klare USB?
>Keller

Understøtter NT4 USB?

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-05-01 14:49

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> wrote in message

> Understøtter NT4 USB?

Jeg mener at det understøttes fra Servicepack 5
Keller

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-01 10:30

rondo wrote:

> Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad forskellen på en USB- og en
> parallelport er?

Basalt: stikkets udformning og antallet af tilslutningsmuligheder.

Info om USB kan du bl.a. finde på http://www.usb.org/

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine