tænker kun på dig...?
Fra : Michael S. Jensen

Dato : 30-11-04 13:45

Min datter har i næsten et år sunget et brudstykke af en sang, jeg aldrig
har hørt. Hun vil forfærdentlig gerne have den på CD til jul og siger at den
er fra MGP. Teksten til sangbrudstykket er (det er i alfald det hun synger)
"tænker kun på dig og på dig og diiiig", mens hun synger det snurrer hun
rundt om sig selv og peger. Børnehaven siger, at de ikke har en MGP CD. Er
der nogle, der ved i hvilken retning jeg skal søge for at finde CDen.

Sifs mor

Fra : Holst

Dato : 30-11-04 14:07

Michael S. Jensen wrote:

> [...]
> rundt om sig selv og peger. Børnehaven siger, at de ikke har en MGP CD. Er
> der nogle, der ved i hvilken retning jeg skal søge for at finde CDen.

Ja, jeg er alt andet en ekspert, men for nok halvandet år siden (eller
har det været 2½) så jeg nogle børn optræde med nogle MGP-sange. Netop
det med at snurre rundt og pege husker jeg, så med min ringe viden vil
jeg tro, at hun har ret i, at det er fra MGP.

Det har sikkert været i forsommeren, dvs. maj/juni, 2003, at jeg hørte
den, så derfor hælder jeg til MGP 2003

Altså MGP 2003, se evt. her: http://www.dr.dk/mgp/mgp2003.asp hvor jeg
dog ikke lige fandt megen hjælp. Selvom der står MGP 2004, så er det
altså MGP 2003, men MGP 2003 ligger som en underside til MGP 2004. Derfor.

MGP 2003 kan købes her:
http://netbutik.dr.dk/ecommerce-products/view?product_id=555&category_id=117

Jeg kan ikke lige finde så meget brugbart info om MGP 2002 på nettet.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-11-04 17:44

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snurrer hun rundt om sig selv og peger. Børnehaven siger, at de ikke har
> en MGP CD. Er der nogle, der ved i hvilken retning jeg skal søge for at

Der dæmrede et eller andet i mit baghoved. Det skulle vel aldrig være
'Tænker altid på dig', som vandt det danske Melodi Grand Prix i 1980?
Jeg synes, jeg har set et reklameindslag på et tidspunkt... kan ikke huske
om reklamen var for Bamses Venner eller han bare reklamerede for et eller
andet... måske en cd med diverse danske grand prix numre gennem tiden?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Judith Janniche

Dato : 30-11-04 18:08

> [...]
>det hun synger)
>"tænker kun på dig og på dig og
>diiiig", mens hun synger det snurrer hun

Hej....Er desværre heller ikk ekspert...Men spurgte min dreng...
Og han siger den er fra MGP...han kan desværre ikke huske, om det
var i år 2002 eller 2003....Held og lykke med det, håber du finder
den..Mvh Judith.

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 21:11

> [...]
> rundt om sig selv og peger. Børnehaven siger, at de ikke har en MGP CD. Er
> der nogle, der ved i hvilken retning jeg skal søge for at finde CDen.

Kunne det være denne her:

Jeg tænker på et kram…. fra dig

Du står og kigger ud af mit vindue
og tænker på hvordan din dag vil gå
Du står og kigger meget langt væk
og kigger på den regn der falder ned

Jeg tænker på et kram, på et kram, på et kram…fra dig
Jeg tænker på et kram, på et kram, på et kram…fra dig

Nu går du i skole og klokken den ringer
Åh nej, åh nej vi er hver for sig
Jeg tænker på dig
mit hjerte det hamrer

Jeg tænker på et kram, på et kram, på et kram…fra dig
Jeg tænker på et kram, på et kram, på et kram…fra dig

Du står i gården jeg kommer hen til dig
Jeg ser dine øjne du kigger lidt på mig
Du ringer til mig
vi taler sammen og føler vi er venner