Mit slideshow virker ikke i Netscape og op~
Fra : PNR

Dato : 30-11-04 12:42

Jeg har lavet et script som viser billeder, men dette virker ikke
i Netscape og Opera. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få
det til at virke i disse 2 browsere?

<script>

// Funktion som blander billederne i arrayet
function blandBilleder() {
   var tal=0;
   var tmp=0;
   for (i = 0 ; i < billeder_ialt ; i++ ) {
      tal = Math.floor(Math.random() * billeder_ialt);
      tmp = billede[i];
      billede[i] = billede[tal] ;
      billede[tal] = tmp;
   }
}

// Funktion som viser alle billederne med en fade effekt i de 3
"img tags"
function StartBilledeSerie(){

   if(billede_nr==4)
      billede_nr = 1;

   if (document.all){

      document.Form1.elements['billede' +
billede_nr].style.filter="blendTrans(duration=2)";
   document.Form1.elements['billede' +
billede_nr].style.filter="blendTrans(duration=overlap)";
       document.Form1.elements['billede' +
billede_nr].filters.blendTrans.Apply();

        document.Form1.elements['billede' + billede_nr].src = sti +
billede[aktuel_billede];
       if (document.all)
        document.Form1.elements['billede' +
billede_nr].filters.blendTrans.Play();
   }

   aktuel_billede++;
   if (aktuel_billede > (billeder_ialt - 1))
      aktuel_billede=0;

   setTimeout('StartBilledeSerie()', hastighed)
   billede_nr++;
}

// Et array med navnene på alle billederne
var billede = new Array();

billede[0] = 'billede1.jpg'
billede[1] = 'billede2.jpg'
billede[2] = 'billede3.jpg'
billede[3] = 'billede4.jpg'
billede[4] = 'billede5.jpg'
billede[5] = 'billede5.jpg'
billede[6] = 'billede6.jpg'
billede[7] = 'billede7.jpg'
billede[8] = 'billede8.jpg'
billede[9] = 'billede9.jpg'
billede[10] = 'billede10.jpg'
billede[11] = 'billede11.jpg'
billede[12] = 'billede12.jpg'
billede[13] = 'billede13.jpg'
billede[14] = 'billede14.jpg'
billede[15] = 'billede15.jpg'
billede[16] = 'billede16.jpg'
billede[17] = 'billede17.jpg'
billede[18] = 'billede18.jpg'
billede[19] = 'billede19.jpg'

// Billede overlapningstiden angivet i sekunder
var overlap = 4;

// Billedesjift hastigheden angivet i millisekunder
var hastighed = 4000;

// Nummeret på det billede der skal vise
var aktuel_billede = 3;

// Antal billeder ialt
var billeder_ialt = billede.length;

// Nummeret på det "img tag" som det aktueller billede skal vises
var billede_nr = 1;

// Stien til billederne
var sti = 'images/topbilleder/';

blandBilleder();

</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-11-04 15:24

PNR skrev:

>Jeg har lavet et script som viser billeder, men dette virker ikke
>i Netscape og Opera. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få
>det til at virke i disse 2 browsere?

Fordi det indeholder IE-only kode, på
http://dynamicdrive.com/dynamicindex14/index.html
er der flere, der virker i andre browsere end IE, f.eks.
http://dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm
--
Knud

Fra : PNR

Dato : 30-11-04 20:56

Er der ikke en nem måde at tilpasse mit script på?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-11-04 21:30

PNR skrev:

>Er der ikke en nem måde at tilpasse mit script på?

Næppe, men nu er jeg ikke den skrapppeste til javascript, så
måske en anden kan hjælpe dig.
--
Knud