OBS: Modem er ikke vandtæt...
Fra : Leif Neland

Dato : 18-05-01 00:23

Efter at have rodet i et stykke tid for at sætte et ekstra netkort i
serveren til adsl'en, og det havde virket, så virkede det lige pludselig
ikke mere.
Routeren kunne godt pinges, men ikke længere ud i verden.
Dobbelt check af routning hjalp ikke.

Så fik jeg øje på. at link lampen var orange i stedet for grøn.

Det var heller ikke lys i modemmet, selv om 230v kontakten fungerede.

Hmm, hvorfor var modemmet vådt? Det viste sig, at køleanlægget havde dryppet
kondensvand ned i modemmet.

Opkald til TDC fejlmelding, fik fat i en ung knøs, der sagde at der skulle
en tekniker ud og skifte modemmet, selvom det bare er et standardmodem, der
ikke skal konfigurereres. Og først ledige tid var på tirsdag.

I desperation ville jeg tage modemmet hjem, åbne det, føntørre det, og
skifte sikring. (Jeg har tidligere reddet mig en LBP8-IIIR laserprinter med
duplex og to skuffer, der "ikke kunne repareres" efter en vandskade)

Men på vejen hjem kom jeg ind i en telebutik. Bortset fra at jeg efter at
have ventet i 10 minutter uden der var nogen i reparationskøen, måtte
henvende mig i salgskøen og spørge om der var nogen, der reparerede, så fik
jeg bare byttet modemmet.

Så i morgen burde det spille igen. Men modemmet skal ikke hænge på væggen
denne gang...

Leif