Erfaring med MobilStopper
Fra : Henning

Dato : 29-11-04 22:07

Faldt over dette "legetøj"
http://tele-online.dk/product.asp?product=1864
Hvor stort område skal man regne med at kunne forstyrre? Ganske få m2
eller et helt hotel?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-04 23:43

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> Faldt over dette "legetøj"
> http://tele-online.dk/product.asp?product=1864
> Hvor stort område skal man regne med at kunne forstyrre? Ganske få m2
> eller et helt hotel?

Nok ikke et helt hotel... en på teknisk skole for et par år siden havde en
der kunne række ca. i en bus 10meter.. Den kostede ca. 900 kroner men den
virkede i hvertfald fint både på gsm 900 og 1800.... Blokerede samtaler med
det samme.. Det var meget sjovt lejetøj. han kunne vist skaffe noget der
kunne række længere. sådan at ca. 6 modtagere kunne dække fx et fængsel.

Fra : Faithless

Dato : 30-11-04 07:52

> [...]
> http://tele-online.dk/product.asp?product=1864
> Hvor stort område skal man regne med at kunne forstyrre? Ganske få m2

Jeg ved ikke hvor stort et område som den dækker. Men der var vist en sag,
for et par år siden. Hvor en hotel ejer havde sat en blokker op, så gæsterne
blev nød til at ringe over hotel telefonen til en meget høj takst. Jeg mener
at han fik en temmelig stor bøde.

Faithless

Fra : Jensen

Dato : 30-11-04 21:36

"Faithless" <No@mail.dk> wrote in message news:<coh5b0$3vi$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> blev nød til at ringe over hotel telefonen til en meget høj takst. Jeg mener

Sådan en "mobilstopper" er jo faktisk en sender.
I det her tilfælde en støjsender.
Og det er jo ikke helt lovligt.
Iøvrigt så har teleoperatorne har købt retten til at bruge GSM
frekvenser.
De vil også kunne se sådan en sender. Forstået på den måde at den vil
skabe dårlig kvalitet for mobilbrugerne. Og det kan teleoperator se i
deres statik.
Hvis altså de checker deres statik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 30-11-04 15:38

Henning wrote:
> Faldt over dette "legetøj"
> http://tele-online.dk/product.asp?product=1864
> Hvor stort område skal man regne med at kunne forstyrre?
> Ganske få m2 eller et helt hotel?

LOL den kunne sku være meget nyttig i biografer...
For fors**an hvor er jeg træt af telefoner der ringer under en film..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Jensen

Dato : 01-12-04 07:20

> [...]
> http://tele-online.dk/product.asp?product=1864
> Hvor stort område skal man regne med at kunne forstyrre? Ganske få m2

Prøv og kik på denne link.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26213

Mvh Jensen

Fra : Dan Elgaard

Dato : 01-12-04 07:39

> Prøv og kik på denne link.
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26213

Øhhh, det link besvarede da ikke spørgsmålet???

Og, hvis det ikke besvarer det aktuelle spørgsmål er det vel irelevat!
Og, irelevate postings er vel spam! (det brugte i hvert fald af min
båndbredde og tid, at følge denne irelevate link!)

Nogen, der har et relevat link, der besvarer spørgsmålet?

mvh.,
Dan

Fra : Jensen

Dato : 02-12-04 08:15

Du har fuldstændig ret.
Den link besvare ikke spørgsmål.
Men der imod bekræfter det blot min antydning med hensyn til en
"mobilstopper".
Nemlig at nogle vil betragte det som en ulovlig gerning at have sådan en
dims i tændt tilstand.

Undskyld at jeg kom til at bruge din båndbredde på unødig information.

Mvh
Jensen