PC3200 på en intel845
Fra : BoB

Dato : 29-11-04 13:51

Kan jeg godt sætte PC3200 ram i min maskine, kan den godt selv lure at
hastigheden ikke lige er optimal, og drosle rammen ned ?

intel 845 chip
p4 3.06 (533mhz)

eller går den død ?, vil nødig bare prøve og så brænde 2 x 512 mb ram af
.

Hilsen Mig

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-04 14:21

> [...]
>
> intel 845 chip
> p4 3.06 (533mhz)
>
> eller går den død ?, vil nødig bare prøve og så brænde 2 x 512 mb ram af

Sagtens, "PC3200" viser blot hvad RAMen maximalt kan køre med, og det er her
DDR400...
Hvis dit system ikke er hurtigere end eks. DDR266 (som i dit tilfælde) vil
du sagtens kunne køre RAMen ved den hastighed!

Brian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-11-04 21:48

On Mon, 29 Nov 2004 13:50:44 +0100, BoB <bob@madi.dk> wrote:

> [...]
>
> intel 845 chip
> p4 3.06 (533mhz)
>
> eller går den død ?, vil nødig bare prøve og så brænde 2 x 512 mb ram af

Hej

Som Brian allerede har skevet så kan du sagtens sætte den hurtige ram i.
Men du bør sætte ram instillingerne ned for at udnytte lidt af
mulighederne i de hurtige rammoduler. De indstillinger jeg hentyder til er
"CAS Latency Time" de skal stå så lavt som muligt.
Du kan læse mere om det her
http://www.google.com/search?q=ram+timings

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : BoB

Dato : 30-11-04 08:06

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssh8uqwsiuxvtjp@sprinteren...
> Du kan læse mere om det her
> http://www.google.com/search?q=ram+timings

Tak til jer begge

Hilsen Bo

Fra : N´far

Dato : 30-11-04 18:03

Det vil undre mig, hvis MB ikke også kunne klare DDR333 stabilt...

vh