Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Domæne og skat?
Fra : M_abs

Dato : 17-05-01 23:09

Hvis jeg køber et domæne, og jeg tjener penge på reklamer på den hjemmeside,
jeg har liggende på det. Kan jeg så trække domæne omkostningerne fra i skat.

mvh Morten

Fra : Tien Cao

Dato : 18-05-01 08:57

Selvfølgelig kan du det. Det er jo det der kaldes for salgsfremmende
omkostninger. Men det kræver jo at du er momsregistrede.

Tien Cao
cand. oecon.

Fra : M_abs

Dato : 18-05-01 11:25

OK, tak for svaret.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-05-01 12:59

Tien Cao wrote:

> Selvfølgelig kan du det. Det er jo det der kaldes for salgsfremmende
> omkostninger. Men det kræver jo at du er momsregistrede.

Nej - han behøver ikke blive momsregistreret sålænge omsætningnen
ligger under 20.000 kr årligt. Til gengæld _skal_ han momsregistreres,
hvis omsætning ligger over grænsen - uanset om han vil fratrække
domæneudgiften.
Emner om moms og skat (vedrørende erhverv) er jævnligt oppe i
dk.erhverv.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : alexbo

Dato : 18-05-01 19:44

M_abs <mabs@rrk.kollegienet.dk> skrev

> Hvis jeg køber et domæne, og jeg tjener penge på reklamer på den
hjemmeside,
> jeg har liggende på det. Kan jeg så trække domæne omkostningerne fra
i skat.

Nej; man kan ikke trække noget fra i skat.

Det man kan, er at trække udgifter fra indtægter inden de bliver
beskattet.
Så hvis du har en kommerciel hjemmeside, hvis eneste formål er at
tjene penge, så kan du bogføre de udgifter der er, ligesom du bogfører
indtægterne.
Men bevisbyrden er din, du skal overbevise skattevæsenet om, at siden
ikke er lavet for sjov, men for at få en indtægt. Og at du er i stand
til at få en indtægt ud af det.

mvh
Alex Christensen