Gode råd søges
Fra : Doris

Dato : 29-11-04 12:45

Jeg har en hvalp på 6 mdr der tror at det er indenfor man skider og
tisser. Han kommer ud med vores anden hund meget tit, men uha derude er det
forbudt tror han. Har fået mange råd og prøvet dem, men intet hjælper, er
der en der sidder inde med noget der ligner et mirakel, tages det imod med
kyshånd.
V.H.
Doris.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 29-11-04 13:31

Doris <xdoris@mail.tele.dk> skrev:
> Jeg har en hvalp på 6 mdr der tror
>at det er indenfor man skider og
>tisser. Han kommer ud med vores anden
>hund meget tit, men uha derude er det
>forbudt tror han.

Nu skriver du intet om de råd du allerede HAR prøvet - men hvad
med om du tog hvalpen med ud alene uden den anden hund. Det kan
være forstyrrende for en hvalp at have en legekammerat med ude
hvis der også skal laves det "fornødne".

Start måske med at tage hvalpen med ud om morgenen - du har nok nu
en idé om hvornår dener trængene.

Mvh
Birgitte

Fra : Karina

Dato : 29-11-04 13:38

.. Har fået mange råd og prøvet dem, men intet hjælper, er
> der en der sidder inde med noget der ligner et mirakel, tages det imod med

Prøv at løfte hans forben når du ser han tisser. Så holder han op. Så kan du
bære ham ud og lade ham blive ude indtil han har tisset færdig.

Mange hilsner

Karina

Fra : Doris

Dato : 29-11-04 14:18

Har prøvet det med at flytte avisen længere hen til døren efterhånden, tag
ham når han har eller gør det og går ud med ham, samtidig med at jeg siger
fy. Har altid haft hund, men den lille bandit tar røven på mig hver gang og
man kan se på hans øjne at han nyder det lille lort ;) men vil prøve det med
benet, hvis jeg kan nå det, han er en lille snu ræv :)
Doris.

Fra : lunadc

Dato : 29-11-04 14:38

"Doris" skrev d. 29-11-04 14:18 dette indlæg :
> [...]
det med
> benet, hvis jeg kan nå det, han er en lille snu ræv :)

Nej nu må du stoppe hunden tager da ikke røven på nogen, det er dig som
ikke har fået fortalt ham hvad du forventer.
Hvor pokker skal han vide fra at du vil have ham til at gøre sig ren
udenfor?
Det du skal gøre er at lære din hvalp renlighed.
Du tager hvalpen ud når den har spist, sovet og leget.
Du går ud med den og forholder dig helt i ro til den har lavet hvad den
skal, du skal ikke lege eller snakke med hunden, bare stå stille og
roligt og vendt.
når den laver noget roser du stille og roligt.
Hvis der sker uheld inden døre så ignorer det du må under ingen
omstændigheder sige noget hvis det er sket og selv om du ser hvalpen
gøre det ville jeg alligevel ikke sige noget, du kan risikere at hvalpen
gemmer sig væk næste gang den skal, den kan nemt komme til at tro at det
er selve det at gøre sig ren du er utilfreds med den kan jo ikke vide at
du vil have den til at gøre det udenfor.
Det gælder om at være tålmodig og få hunden ud hver gang den skal.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 29-11-04 22:05

> Nej nu må du stoppe hunden tager da ikke røven på nogen, det er dig som
> ikke har fået fortalt ham hvad du forventer.

Hørt !! Helt enig .

Holm
www.123hjemmeside.dk/dreamcatcher

Fra : Doris

Dato : 30-11-04 17:57

Hallo, kan i da ikke se det sjove i det jeg skriver med at ta røven på mig
:)

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 01-12-04 14:22

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo, kan i da ikke se det sjove i det jeg skriver med at ta røven på
> mig :)

Niks ! Herinde har man altså ikke humor på vovsernes bekostning....

Henriette ( som aldrig kunne finde på at gøre grin med noget så vigtigt som
mine hunde.. min børn derimod, det er noget helt andet... )

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 06-12-04 22:18

> [...]
> der en der sidder inde med noget der ligner et mirakel, tages det imod med

Åh jeg har det samme problem, det er næsten til at tude snot over, og min
kære lille vovsemand tror også han er håndværker, han er i fuld gang med at
runde hjørner på mine paneler og rive tapet ned, til trods for at han blir
aktiveret af mig og hans "storesøster", og sørme om han ikke også er vild
med mit undertøj når det hænger på tørrestativet, han synes det skal ligge
rundt i hele huset i stedet for...
Da hans "storesøster" var hvalp lavede hun intet, hun var så nem, men man
kan jo ikke være lige heldig hver gang
Men hvor er han dog også dejlig, en rigtig puttehund, det er herligt!!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-12-04 08:20

"Charlotte Sylvia Jensen" <safira@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Åh jeg har det samme problem, det er næsten til at tude snot over,

Det kunne ha' været mig der skrev det! Robin er den største sabortør der kan
gå på 2 ben, men han er også den der er mest vild med at putte og nusse! Han
er det typiske eksempel på en hund der godt kunne trænge til at lære ikke at
være så afhængig af mig som han er! Han er 15 mdr. nu og min tæve har lige
været i løbetid, så jeg holder ud med tålmodighed og regner med at det også
har stået sådan på pga. lømmelalderen og deles pga. min tæve's løbetid som
lige er overstået.

Venter et års-tid endnu og ser' om ikke han ændrer sig med alderen. Vægene
og panelerne i gangen er alligevel spist nu, så selvom det er irriterende så
kan han efterhånden ikke ødelægge noget der ikke er ødelagt endnu mere!

Jenna, min tæve på 20 mdr. er en engel uden lige og kunne aldrig finde på at
ødelægge noget eller lave inde! Hun er så til gengæld heller ikke den der
kan li' at putte under dynen, ligge på ryggen ved mig og hygge i sofa'en
osv. Skal der puttes er det på hendes permisser... Ved siden af mig i
sengen, ved siden af i sofa'en osv. Der hvor vi kan nusse hende, men hvor
hun ikke ligger for tæt op af os.

--
Rinnie Ilsøe
Litter planned Summer 2005

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 07-12-04 20:52

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> osv. Skal der puttes er det på hendes permisser... Ved siden af mig i
> sengen, ved siden af i sofa'en osv. Der hvor vi kan nusse hende, men hvor

Safira er også 20mdr, hun blev mere kælen efter hendes anden løbetid, men er
nu stadig lidt ligesom du beskriver din
Det er da lidt skægt at vores kære hunde næsten opfører sig ens.
Simba ham på 4mdr, er fuldstændig døv når jeg siger fyyy, han står bare og
gør sig til og logrer.
Men ligeså strid han kan være, ligeså dejlig kan han også være, han kommer
altid og vil ligge og putte ved min hals eller i armhulen,og så er det jo
herligt at se de to sammen, de elsker hinanden og når de leger kan jeg ikke
andet end at grine, de ser så skægge ud
Nu håber jeg bare at han snart finder ud af at men tisser og laver andre
visse ting udenfor, og at jeg ikke er den store gør det selv kvinde (og har
ingen mand heller) der kan rette hans håndværker fejl, tror sgu snart mit
gamle hus braser sammen

Charlotte