bash
Fra : jma

Dato : 29-11-04 09:40

Hej,
Jeg ønsker at oprette en række biblioteker som jeg kan ls'e.

Fx:
[met@vulcano met]$ ls /samba/
autoproduction grafik mac regnskab salg
data it salesoffice vismadokumenter

Kan man ikke gøre noget i retning af:
ls /samba | mkdir ???
Og så er det meningen at de dirs man lister skal oprettes i det bibliotek
jeg står i.

Hilsen Jan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-11-04 09:40

I dk.edb.system.unix, skrev jma:
> [...]
> ls /samba | mkdir ???
> Og så er det meningen at de dirs man lister skal oprettes i det bibliotek

ls /samba | xargs mkdir

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : jma

Dato : 29-11-04 10:11

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse

> ls /samba | xargs mkdir

Tak for det hurtige svar!

Der er også nogle underbiblioteker jeg vil have oprettet, men ikke filer -
er det muligt?
Jeg har prøvet med "ls */* -d | xargs mkdir", men der kommer nogle filer med
som f.eks. .iso, .gz m.fl.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 29-11-04 16:36

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> writes:

> Der er også nogle underbiblioteker jeg vil have oprettet, men ikke filer -
> er det muligt?

find samba/ -type d | xargs mkdir -p

(eller noget i den stil, læs man-siderne til find og xargs).

..Henrik

--
>Helt enig.
Me too ...