æder sugemaller fiskeyngel
Fra : T.K

Dato : 29-11-04 07:22

Hejsa

Har tre gule sugemaller i det ene akvarie. Yngel , meget små fisk, i det
andet. Akvariet med yngel er ved at være lidt algebefængt. Trænger til en
aktiv sugemalle - men vil den æde guppy og platty yngel, hvis jeg sætter den
derover? I øvrigt er den ene malle tyk og rund. Ja, den ser meget gravid ud.
Føder den mon levende unger? Hvis den lægger æg, hvordan gebærder jeg mig
så, for at få et godt resultat ud af det?
Tove

Fra : Katjastrofen

Dato : 30-11-04 10:32

"T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> aktiv sugemalle - men vil den æde guppy og platty yngel, hvis jeg

Den vil ikke spise dit yngel, så du kan roligt sætte den over i
paradiset. Så den kan smæske sig i alger :)

> derover? I øvrigt er den ene malle tyk og rund. Ja, den ser meget
gravid ud.

Hvis den er kuglerund på maven er den syg. Men er den bare godt fyldig
på maven, kan det nemt være rogn.

> Føder den mon levende unger?
Nej

Hvis den lægger æg, hvordan gebærder jeg mig
> så, for at få et godt resultat ud af det?

Så lader du farmalle passe på æggene så klækker de automatisk - efter 5
dage ca . - de har blommesæk - hvilket gør der går lidt tid - før de
begynder at opsøge mad. - Et algebefængt akvarium, vil være optimalt,
men ellers skal du bare fodre godt :)

> Tove

Katja