Læse en side på en anden webserve
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 28-11-04 23:49

Jeg har tidligere brugt regular expressions til at læse filer der ligger
lokalt på serveren, så det er ikke dét der er mit problem. Hvordan
etablerer man en forbindelse til en anden webserver og gemmer en
htmlside i en variable el. lign?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-11-04 06:39

On Sun, 28 Nov 2004 23:48:41 +0100, Rune Hammerskov <rdh@cs.aau.dk>
wrote:

>Hvordan
>etablerer man en forbindelse til en anden webserver og gemmer en
>htmlside i en variable el. lign?

Hvis php-indstillingerne for dit website tillader "allow_url_fopen",
så kan du blot gøre det med file_get_contents(), ganske som hvis du
ville indlæse en almindelig fil:

<?php
$content = file_get_contents("http://www.m.dk/");
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 29-11-04 18:00

Peter Brodersen wrote:

> Hvis php-indstillingerne for dit website tillader "allow_url_fopen",
> så kan du blot gøre det med file_get_contents(), ganske som hvis du
> [...]

Tak for svaret. Webserveren tillader ikke "allow_url_fopen", så det var
derfor jeg ikke kunne få det til at virke.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 29-11-04 18:43

Hvad så med socket operationer, http://dk2.php.net/fsockopen

--