Problemer med get_browser() funktionen i P~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-11-04 22:44

Hej,

Jeg sidder og skal til at bruge get_browser() funktionen i PHP - jeg
har brugt den tidligere og har fundet noget kode frem jeg sidligere
har brugt, men nu kan jeg slet ikke få det til at virke :(

Herunder er min kode, alle de felter der til sidst hedder noget med
Browser??? er bare tomme og får min default værdi i min database!

$screen_res = $HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"];
$ServerURL = $_SERVER[SERVER_NAME]; // Field: ServerURL
$ServerFileName = $_SERVER[PHP_SELF]; // Field: FileName
$ServerQueryString = $_SERVER[QUERY_STRING]; // Field: QueryString
$ClientIP = $_SERVER[REMOTE_ADDR]; // Field: ip
$ClientHostname = gethostbyaddr($_SERVER[REMOTE_ADDR]); // Field:
Hostname
$ClientLanguage = split(",",$_SERVER[HTTP_ACCEPT_LANGUAGE]); // Field:
Language
$ClientReferer = $_SERVER[HTTP_REFERER]; // Field: Referer
$ClientScreenResolution = $HTTP_COOKIE_VARS[users_resolution]; //
Field: ScreenResolution
$BrowserInfo = get_browser(); // Field: BrowserCSS, BrowserFrames,
BrowserIFrames, BrowserCookies
   // BrowserVBScript, BrowserJavaScript, BrowserJavaApplets
   // BrowserActiveXcontrols, BrowserCrawler, BrowserStripper

if(empty($ClientScreenResolution)) {
$ClientScreenResolution = "N/A"; // Field: ScreenResolution
}
$ServerFileName = addslashes($ServerFileName); // Field: FileName
$ServerQueryString = addslashes($ServerQueryString); // Field:
QueryString

connect_general_mysql();
$insert_data = mysql_query("INSERT INTO infostatic (ServerURL,
FileName, QueryString, ip, Hostname, BrowserParent, ClientPlatform,
BrowserCSS, BrowserFrames, BrowserIFrames, BrowserCookies,
BrowserVBScript, BrowserJavaScript, BrowserJavaApplets,
BrowserActiveXcontrols, BrowserCrawler, BrowserStripper, Language,
Referer, ScreenResolution) VALUES ('$ServerURL', '$ServerFileName',
'$ServerQueryString', '$ClientIP', '$ClientHostname',
'$BrowserInfo->parent', '$BrowserInfo->platform', '$BrowserInfo->css',
'$BrowserInfo->frames', '$BrowserInfo->iframes',
'$BrowserInfo->cookies', '$BrowserInfo->vbscript',
'$BrowserInfo->javascript', '$BrowserInfo->javaapplets',
'$BrowserInfo->activexcontrols', '$BrowserInfo->crawler',
'$BrowserInfo->stripper', '$ClientLanguage[0]', '$ClientReferer',
'$ClientScreenResolution')") or die(mysql_error());
mysql_close();

Det giver ingen fejl og alle andre felter bliver udfyldt korrekt, så
jeg forstår ikke.
Samtidig har jeg oprettet et test.php dokument med den kode som der
står i php dokumentationen
(se.php.net/manual/da/function.get-browser.php) den for "foreach...."
og den giver heller ikke noget output!

Jeg kan ganske enkelt ikke se hvad der skulle forhindre det i at virke
- måske andre kan???

/Thomas

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-11-04 07:25

On 28/11/04 22:43, Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> [...]
> og den giver heller ikke noget output!
>
> Jeg kan ganske enkelt ikke se hvad der skulle forhindre det i at virke

Men det kan jeg godt have en mistanke om. Er du sikker på at din php er
konfigureret med en browscap.ini? Hvis du læser den tekst som står under
eksemplet med get_browser() på http://dk.php.net/get_browser, vil du finde
ud af at det kræver at php har fået angivet en fil med oplysninger om
forskellige browsere.

Som altid - er det godt at læse manualsiden helt igennem før man afprøver
funktionen og ikke bare et eksempel.

--
Jesper Laursen
http://www.lauer.dk/

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 29-11-04 20:43

On Mon, 29 Nov 2004 07:25:29 +0100, Jesper Laursen <lauer@php.net>
wrote:

<snip>

> [...]
>forskellige browsere.
>
>Som altid - er det godt at læse manualsiden helt igennem før man afprøver

Jeg har brugt præcis samme config før, dvs. samme server uden
ændringer i konfigurationen - hvor det virkede, men nu virker det ikke
mere - meget underligt.

Det er min egen server, intet er ændret så jeg er meget undren over
hvad det kan være som er galt.

Jeg testede igår om ini filen fantes det rigtige sted, inden jeg
postede - og det gør den.

/Thomas