Kan ikke se den ekstra harddisk under denn~
Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 19:13

Jeg har sat en ekstra harddisk på et ide kabel, som slave men den dukker
ikke op når jeg kigger under denne computer (winxp).

Jeg har 2 partitioner på den originale disk som er lavet med partition
manager, men dette program er ikke installeret nu, kan det give nogen
problemer ?

Når jeg går ind i diskhåndtering kan jeg også kun se de to partitioner
på den originale harddisk men ikke den nye slavedisk.

Hvordan får jeg det til at virke ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 28-11-04 19:48

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har sat en ekstra harddisk på et ide kabel, som slave men den dukker
> ikke op når jeg kigger under denne computer (winxp).

Check lige om HD1 er sat til Master og ikke til f.eks "Stand Alone". Nogle
HD har også en jumpersetting der siger "Master and Slave".

Alternativt kunne du jo prøve at sætte den pi Ide2.

PH

Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 23:43

> Check lige om HD1 er sat til Master

Det var den, jeg prøvede at montere disk to som cable select, derefter
som slave igen og nu kan jeg se den. Er ved at formatere den via
diskhåndtering.

Det eneste der undrer mig er størrelsen, mener bestemt at det var en 4
Gb disk men nu er den altså 2 så det må vel være en huskefejl :+)

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 28-11-04 20:31

Jadav!

Er begge HD'er jumpet korrekt, hvad med BIOS, kan du se begge HD'er derinde
?????

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 21:51

> Er begge HD'er jumpet korrekt, hvad med BIOS, kan du se begge HD'er derinde

Checker lige jumperne, slaven er korrekt ved jeg men kigger lige på den
anden.

Tak til jer begge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 23:48

> Er begge HD'er jumpet korrekt, hvad med BIOS, kan du se begge HD'er derinde

Nu kan jeg se den ekstra disk, men når jeg prøver at åbne den får jeg
vide at den ikke er formateret, og hver gang jeg prøver at formatere den
får jeg en fejlmeddelse med at det ikke lykkedes at formatere.....
ARGHHHHHHH

MVH

Jakob

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 29-11-04 01:35

> [...]
> at den ikke er formateret, og hver gang jeg prøver at formatere den får
> jeg en fejlmeddelse med at det ikke lykkedes at formatere..... ARGHHHHHHH

Har tre af den slags. Det skulle vel ikke være en Fujitsu 20GB?

PH

Fra : Jakob

Dato : 29-11-04 09:24

> Har tre af den slags. Det skulle vel ikke være en Fujitsu 20GB?

Det er en gammel fujitsu (godt gættet) såvidt jeg kan se skulle den være
på 3.12 GB men jeg får kun at vide at der er ca 2 gb i diskhåndtering.

MVH

Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-11-04 21:52

> [...]
> vide at den ikke er formateret, og hver gang jeg prøver at formatere den
> får jeg en fejlmeddelse med at det ikke lykkedes at formatere.....

Det kan være, at der er gået ged i dine partitioner. Gå i diskhåndtering og
fjern evt. partitioner og opret så nogle nye. Herefter prøver du så at
formattere igen.

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 29-11-04 21:56

> Det kan være, at der er gået ged i dine partitioner. Gå i diskhåndtering og
> fjern evt. partitioner og opret så nogle nye. Herefter prøver du så at
> formattere igen.

Jeg prøvede med en anden disk og heller ikke denne kunne ses i starten.
Så gik jeg i bios og her kunne den godt ses. For en sikkerheds skyld
lavde jeg en autodetect af harddisk alligevel og sandelig om den så ikke
kunne ses i xp. Jeg kunne godt nok ikke læse på den hvilket jeg finder
meget mærkeligt da jeg så sent som i sidste uge har bootet på den men nu
kan jeg da efter en formatering i det mindste bruge den...

Ghost nægter dog konsekvent at acceptere den så jeg er ligevidt..

Men tak for hjælpen

Jakob