slægts-forskning?
Fra : MH

Dato : 28-11-04 19:08

Først og fremmest skal jeg undskylde,hvis dette ikke er gruppen at
poste flg. i.

Jeg er blevet kontaktet af en Amerikansk fyr, bosidende i Italien. Han
er af den overbevisning, at hans tipoldefar imigrerede til USA for i
19-grønlangkål. Hans navn var Jørgen Petersen(muligvis Pedersen) og
boede på frederiksberg.

Mit egentlige spørgsmål er - hvem foretager disse undersøgelser. Fyren
der har kontaktet mig er naturligvis interesseret i at betale for de
oplysninger han kan få, men er der nogen her i gruppen der kan give
mig oplysninger om hvem jeg skal henvende mig til for at kunne komme
videre med denne konkrete sag?

På forhånd tak

mvh
mh

Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 28-11-04 20:31

Hej MH

For god ordens skyld - brug dit navn - ikke bare MH - når du skriver i denne
nyhedsgruppe, og så over til dit spørgsmål:

På Landsarkivet for Sjællands hjemmeside
http://www.sa.dk/lak/salgservice/default.htm kan du finde svar på dit
spørgsmål. Hvis ikke de har tid, så kender de ganske givet flere
slægtsforskere, der mod betaling kan løse sådan en opgave.

Venlig hilsen
Ove Kronborg

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-11-04 23:34

> [...]
> oplysninger han kan få, men er der nogen her i gruppen der kan give
> mig oplysninger om hvem jeg skal henvende mig til for at kunne komme

Hvis du virkelig ønsker at formidle kontakten, er du nødt til at
sørge for, at der kommer flere oplysninger frem, ellers har ingen
en chance for at gøre noget som helst.

Mvh.Bodil.