Prisbillig ikke-GDI laserprinter
Fra : Jean Christophe

Dato : 28-11-04 18:39

Hej.

Jeg har besluttet mig for at investere i en ny laserprinter.

Jeg vil gerne koble den til min printerserver, så den skal være en ikke GDI
(er det ikke det, det hedder?) printer.

Kan de fås til rimelige penge?

/Jean C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 19:14

Jean Christophe wrote:

> Kan de fås til rimelige penge?

Hvad er rimeligt for dig?

Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-11-04 22:35

Jean Christophe wrote:
> [...]
>
> Jeg har besluttet mig for at investere i en ny laserprinter.
>
> Jeg vil gerne koble den til min printerserver, så den skal være en ikke GDI

Spørgsmålet er hvad rimeligt er, som Jesper påpeger.
Når det så er sagt, så synes jeg at Brothers serie af lasere er ganske
gunstige i pris og de virker med flere operativsystemer.

--
Steen Suder

Fra : Kristian Andersen

Dato : 28-11-04 23:56

> [...]
> Når det så er sagt, så synes jeg at Brothers serie af lasere er ganske
> gunstige i pris og de virker med flere operativsystemer.

Du skylder så lige at sige at det er fra model HL 5140 og opefter der har
PCL emulering.

En anden mulighed kunne være HP Laserjet 1015 som også har PCL emulering.

Brother HL 5140 står til mellem ca. 1900,- og 2000,- excl. fragt på EDB
priser
HP Laserjet 1015 står også til mellem ca. 1900,- og 2000,- excl. fragt på
EDB priser

Noget andet er at "GDI" ikke altid er en hindring for at en printer kan
benyttes som netværks printer.

--
Kristian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-04 09:36

Kristian Andersen wrote:

> Du skylder så lige at sige at det er fra model HL 5140 og opefter der
> har PCL emulering.
> En anden mulighed kunne være HP Laserjet 1015 som også har PCL
> emulering.

Emulering er vel ikke det rette ord. Et sprog emuleres ikke.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jean Christophe

Dato : 30-11-04 17:18

"Jean Christophe" <balmissehest@grisimf.au.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har besluttet mig for at investere i en ny laserprinter.
>
> Jeg vil gerne koble den til min printerserver, så den skal være en ikke
> GDI (er det ikke det, det hedder?) printer.

Mange tak for alle svarene, det var lige præcis hvad jeg ville vide :)

/JC