Syg slørhale...
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 28-11-04 18:31

Hej

Jeg har et 60 l koldtvandsakvarie med 4 slørhaler og 2 zebrafisk, og den ene
slørhale ligger nu ret sløvt hen med bugen i vejret...

Jeg har lige måttet "befri" den fra at ligge i klemme mellem pumpen og en
plante.

Nogen gode ideer til hvad der kan være i vejen ?

Hilsen Keld

Fra : Keyser Soze

Dato : 30-11-04 03:10

On Sun, 28 Nov 2004 18:30:54 +0100, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@mæil.dk> wrote:

> [...]
>plante.
>
>Nogen gode ideer til hvad der kan være i vejen ?

Koldtvandsakvarie... Hvilken temperatur har vandet?
Slørhaler er forfinede guldfisk og skal ikke gå i koldt vand.
Zebrafisk er heller ikke en koldtvandsart, hvis du følger de
almindelige definitioner på "koldt vand".
Kort sagt, så kan temperaturen formodes at være fiskens problem. Ud
over den mulighed er der nogle få hundrede andre. Kom med nogle flere
detaljer.

Med venlig hilsen

Keyser Soze

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-04 18:05

Keyser Soze wrote:
> Koldtvandsakvarie... Hvilken temperatur har vandet?
> Slørhaler er forfinede guldfisk og skal ikke gå i koldt vand.

Guldfisk er koldtvandsfisk, der trives fint i havebassin'er hele året - og
ja - slørhaler er forædlede guldfisk - og trives bedst i et U-opvarmet
akvarie - så stuetemperatur er helt fint til dem.

> Zebrafisk er heller ikke en koldtvandsart, hvis du følger de
> almindelige definitioner på "koldt vand".

Korrekt - det er en varmtvandsfisk - men det kan ikke udelukkes, at den kan
klare stue-temperatur, selvom den nok har det bedre omkring 24 grader.

> Kort sagt, så kan temperaturen formodes at være fiskens problem.

Ikke for slørhalerne - og der er tilsyneladende ikke problemer med
zebrafiskene.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 05-12-04 01:36

"Keyser Soze" <michmormik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kort sagt, så kan temperaturen formodes at være fiskens problem. Ud
> over den mulighed er der nogle få hundrede andre. Kom med nogle flere

Temp er ca. 19 grader.... og fisken er nu død...

Fra : Alexia

Dato : 02-02-05 22:17

jeg har da hørt at slørhaler skal have en temp på ca 24 grader?