Papiret glider i Hp deskjet 3650
Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 28-11-04 15:22

Hej gruppe!

Er dette også en printergruppe? ellers må I gerne henvise.

Nå, men min næsten nye HP deskjet 3650 er begyndt på ikke at kunne tage
almindeligt kopipapir. Det må glide, således at gummirullerne ikke får fat
på det. Den opgiver og siger "printeren er løbet tør for papir", uanset
hvormeget jeg skubber på eller hælder printerern. Smider jeg et stykke
fotopapir i, går alt godt.

Rent faktisk købte jeg een af HP's første deskjet printeren for 10 år siden
og der havde HP simpelthen lavet en fabrikationsbøf således at gummiet på
rullerne der fører papiret ind var for hårdt, så papirfremføringen ikke
kunne lade sig gøre.

Når man skrev til HP sendte de simpelthen en stykke støbejern med fjedre med
sandpapir på helt ovre fra England. Det satte man så ind i sin Deskjet
printer som en slags papirbakke og skrev et eller andet ud, så gummirullerne
blev aktiveret. På den måde fik man slebet det hårde lag af gummiruller, så
printeren efterfølgende nemt kunne tage papir ind.

Men sådan en bøf kan HP da ikke lave igen 10 år senere, hva'?

Er der andre der har problemer med papirfødning på HP's små deskjets?

Mange hilsner Peter

Fra : Peter Christiansen

Dato : 28-11-04 19:51

Peter Kock Henrichsen wrote:
> Hej gruppe!

Hej Peter

> Er der andre der har problemer med papirfødning på HP's små deskjets?

Mine forældre havde for ca. 2 år siden også en lille HP deskjet, den
havde samme problem. Efter lidt søgen fandt jeg på HP side at man skulle
tørre de små ruller af men klud vredet op i varmt vand. Det hjalp meget
lidt og printeren blev kort tid efter skiftet ud med en Brother laser.
Jeg forstår ikke hvorfor de laver det så elendigt på der så deskjet
printere når deres små laserjet's er fine.

Mvh
Peter

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 29-11-04 21:56

Peter Christiansen <christiansendk@yahoo.com> skrev:

>Jeg forstår ikke hvorfor de laver det så elendigt på der så deskjet
>printere når deres små laserjet's er fine.

Der har også været problemer med laserprinterne. Man kunne på et
tidspunkt bestille "separation pad" til at udbedre fejlen.
Andre printerfabrikanter har også i tidernes løb været udsat for dårlige
serier.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 02-12-04 14:27

> [...]
> tidspunkt bestille "separation pad" til at udbedre fejlen.
> Andre printerfabrikanter har også i tidernes løb været udsat for dårlige

Hmm, så må jeg jo kontakte HP og høre om den skal til rep. eller om man
overhovedet kan komme til at tørre de papirfremføringshjul af med en klud
eller noget.

mvh Peter

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 28-11-04 22:35

Hej
Ja jeg har problemet med to HP printere - Deskjet 970Cxi og før da med
Laserjet 1100

Har nogen bud på hvad der kan gøres?

970Cxi kan kun tage et stykke papir ad gangen - nr. 2 kerøller.
1100 tog en hel stak ad gangen, så den har jeg for en tid sat til side.

Kan det nytte at kontakte HP?

VH
Jørgen

---