Hvor kraftig CPU til en Winchester 3000+
Fra : Jørgen Lyng

Dato : 28-11-04 14:47

Hej

Jeg har en særdeles støjsvag strømforsyning købt hos Webconsult som
jeg gerne vil beholde også når jeg skifter cpu og bundkort.

Strømforsyningen er på 300 Watt. Er det nok hvis jeg køber en
Winchester 3000+ og anskaffer et ikke særligt vildt grafikkort?
Derudover 1 harddisk, 1 CD-rom drev og 1 CD-rom brænder.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 15:20

Jørgen Lyng wrote:

> Strømforsyningen er på 300 Watt. Er det nok hvis jeg køber en

Som nævn andetsteds, så er det ikke effekten der er afgørende (den kan
faktisk ikke bruges til noget).

Hvad kan PSU'en levere (strømme, ved hvilke spændinger) ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 28-11-04 15:55

Jesper G. Poulsen skrev:

>Som nævn andetsteds, så er det ikke effekten der er afgørende (den kan
>faktisk ikke bruges til noget).
>
>Hvad kan PSU'en levere (strømme, ved hvilke spændinger) ?

+12V    15,0A

+5V    30,0A

+3,3V    20,0A

+5VSB    2,0A

-12V    0,5A

-5V    0,5A

Får jeg så et bud?

Uanset hvad så er jeg da fristet til at forsøge at bruge den i første
omgang. Hvis så maskinen er ustabil så må jeg udskifte PSU'en.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 17:25

Jørgen Lyng wrote:

> +12V    15,0A
> +5V    30,0A
> +3,3V    20,0A
> Får jeg så et bud?

Det burde den snildt kunne trække

> Uanset hvad så er jeg da fristet til at forsøge at bruge den i første
> omgang. Hvis så maskinen er ustabil så må jeg udskifte PSU'en.

Ja, men jeg kan ikke umiddelbart se at det skulle give problemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 28-11-04 17:39

Hej Jesper

Jesper G. Poulsen skrev:

>Det burde den snildt kunne trække

Mange tak for hjælpen

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Brian Lund

Dato : 28-11-04 15:57

> [...]
> Winchester 3000+ og anskaffer et ikke særligt vildt grafikkort?
> Derudover 1 harddisk, 1 CD-rom drev og 1 CD-rom brænder.

Ja, hvis det er en god PSU skulle det nok kunne lade sig gøre... Fortæl
noget mere om PSUen!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 01:34

"Jørgen Lyng" <nospam@zpost4660.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Winchester 3000+ og anskaffer et ikke særligt vildt grafikkort?
> Derudover 1 harddisk, 1 CD-rom drev og 1 CD-rom brænder.

Jeg har en Athlon64 3200+ af den gamle slags med 2 harddiske, en brænder
oget Radeon 9800 PRO grafikkort.
Målt på ydersiden af strømforsyningen kan jeg maksimalt bruge 185 Watt
hvilket svarer til ca 150 Watt på indersiden.

Da de nye 90nm CPU'er bruger væsentligt mindre strøm skulle du sagtens kunne
køre på din nuværende PSU.

Kun hvis du vælger en af de nyeste grafikkort kan du risikere problemer på
12V
De største grafikkort er helt tossede med 12V

Rune