Hvor kraftig psu til en xp 1700 ??
Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 12:21

Jeg skal samle en pc af nogle gamle stumper. Jeg har et gammelt kabinet
inkl psu, og har overvejet at smide et brugt bundkort med en xp 1700
processor i det. I den forbindelse vil jeg gerne vide hvor mange watt en
sådan psu skal give før det kan spille. Det er et ret gammelt kabinet
der indtil nu har indeholdt en 350 MHz amd..

Venlig hilsen

Jakob

Fra : JJ

Dato : 28-11-04 12:42

> [...]
> sådan psu skal give før det kan spille. Det er et ret gammelt kabinet der
> indtil nu har indeholdt en 350 MHz amd..

Gætter på at den huser noget i sti med 235-250 watt, og vil mene at du bør
smide MINDST 300 watt i den, gerne af god kvalitet, og gerne 350 watt eller
mere. Det kommer også an på om du regner med at smide et støre grafikkort i,
eller om du beholdet det nuværende (som jeg gætter på ike er så voldsomt
igen, og derfor ike bruger så meget strøm).

Uanset hvad, bør du satse på kvalitet, ved køb af PSU. Hellere 350 watt i en
god PSU, end 450 i en billig. Alt for mange overser eller sparer på denne,
ret så vigtige, del af maskinen. Brug gerne penge på en som har Aktiv PFC,
det bliver din elregning gladere for i længden, og evt også gerne en som
ikke støjer for meget. Endelig skal du nok kigge efter en hvor det både er
muligt at tilslutte ATX bundkort og BTX bundkort. Bruger du lidt tid på
emnet og kigger dig lidt omkring, evt med mine råd i tanke, kan du let få
dig en rigtig god PSU som kan holde mange år (og pc'er) ud i fremtiden.

Kig evt på EDBpriser, under strømforsyninger og se hvad firmaer som AOpen,
Enermax eller Tagan har at byde på, som opfylder dine krav. Især Tagan hører
jeg meget godt om, omend jeg endnu ikke selv har stiftet bekendtskab med den
personligt.

Jonny.

Fra : Jakob

Dato : 28-11-04 12:48

> Kig evt på EDBpriser, under strømforsyninger og se hvad firmaer som AOpen,
> Enermax eller Tagan har at byde på, som opfylder dine krav. Især Tagan hører
> jeg meget godt om

Tak for dit omfattende svar.

Der skal ikke noget voldsomt grafikkort i højest et mx440 hvis onboard
er for dårligt. Det skal udelukkende være en kontormaskine.

Den her tagan du snakker om hvordan er de mht støj ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 28-11-04 16:25

> [...]
> sådan psu skal give før det kan spille. Det er et ret gammelt kabinet
> der indtil nu har indeholdt en 350 MHz amd..

Jeg kan anbefale NorthQ NQ4001 som er en 400W PSU til 350 kr! - Jeg har nu
bygget flere maskiner med den i, og de kører alle perfekt stabilt :)

Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 28-11-04 17:05

Jeg har selv følgende installation, og den er der ingen problemer med:

Codegen miditower kabinet med 300W PSU
Asus A7V-133
AMD 1600+
ATI Radeon 9800XXL (overkill i forhold til resten af set-up, men jeg fik det
til en meget fornuftig penge)
Adaptec 2940 SCSI ctrl.
40Gb IBM IDE disk
80Gb Seagate IDE