1000 MBit netkort kan kun køre 10/100 MBit
Fra : Michael [2800]

Dato : 28-11-04 10:09

Hej,

Jeg har et problem med at få mit nye 1 GBit netkort til at køre med 1 GBit.
Kortet er et Zyxel GN650-T og sidder i en maskine med Windows 2000 Server.
Hvis "Connection Type" står på "Auto-negotiation" så virker det ikke og jeg
har ikke mulighed for at vælge 1 GBit, men kun 10 og 100 MBit. Er der en af
jer kloge hoveder der ved hvad der er galt og hvad jeg kan gøre for at fikse
det.
Det skal lige siges at jeg har haft kortet i en anden maskine (Win2000 Pro)
og der virker det fint.

--
/michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-11-04 10:46

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> wrote in message
> [...]
> af
> jer kloge hoveder der ved hvad der er galt og hvad jeg kan gøre for at

Nu siger du jo ikke hvad du har i den anden ende.. Men kortet skal jo have
en linkpartner der også kan køre 1Gbit. og kablingen imellem skal jo også
kunne køre det.. Måske du har noget hjemmebiks af en kabling?

> Det skal lige siges at jeg har haft kortet i en anden maskine (Win2000
> Pro)
> og der virker det fint.

Så kan det måske være en driverproblem.. du har hentet de nyeste drivere og
installeret?

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-11-04 13:01

> Nu siger du jo ikke hvad du har i den anden ende..
En 1GBit 3Com switch.

>Måske du har noget hjemmebiks af en kabling?
Det er ikke helt utænkeligt, jeg vil prøve at grave noget andet kabel frem
og se om det skulle ændre noget, tak skal du havde.

> Så kan det måske være en driverproblem.. du har hentet de nyeste drivere
og
> installeret?
Det er

--
/michael

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-11-04 13:15

Så har jeg prøvet med et fabriksfremstillet kabel, men uden held.

--
/michael

Fra : Neil Southwood

Dato : 28-11-04 16:06

In news:41a9bdae$0$56290$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Michael [2800] <michael@mhcdan.dk> typed:

> En 1GBit 3Com switch.

Og hvad har switchen så at switche med?

--
Neil Southwood

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-11-04 16:18

> Og hvad har switchen så at switche med?
En maskine med et 1 GBit netkort og som virker fint.

--
/michael

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 28-11-04 17:09

Michael [2800] wrote:

> [...]
> jer kloge hoveder der ved hvad der er galt og hvad jeg kan gøre for at fikse

Har du prøvet med VIAs drivere:

<URL:http://www.viaarena.com/downloads/drivers/LAN/VT6120_VT6122v22FVNT.zip>

Knus
Regnar

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-11-04 17:25

Det var lige godt...
Jeg kan ikke sige andet end 1 Giga mange tak, det virker nu.

--
/michael