DVD og brænderdrev VÆK!
Fra : Adam Løwert

Dato : 28-11-04 00:51

Jeg er lidt lost! I min stifinder figurerer hverken mit DVD drev eller mit
brænderdrev og de to drev duer ikke, når jeg stikker en cd ind i dem....?

HAr nogen et bud på, hvad det kan skyldes...? Jeg kører XP ganske vist på en
Pentium 2 og har gjort det 2-3 år uden tidligere at have haft problemer...

Mvh Adam

Fra : Fynbo

Dato : 28-11-04 12:28

"Adam Løwert" <cl@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> HAr nogen et bud på, hvad det kan skyldes...? Jeg kører XP ganske vist på
> en Pentium 2 og har gjort det 2-3 år uden tidligere at have haft

Fjern controlleren i enhedshåndteringen og se om det hjælper.

Fynbo

Fra : Adam Løwert

Dato : 28-11-04 14:47

Tak....
Nu er jeg ikke den mest teknisk kyndige og jeg har XP på engelsk;
er der nogen der ved hvad det hedder på engelsk?

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 28-11-04 17:00

> Tak....
> Nu er jeg ikke den mest teknisk kyndige og jeg har XP på engelsk;
> er der nogen der ved hvad det hedder på engelsk?

Controller

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 28-11-04 17:03

> Tak....
> Nu er jeg ikke den mest teknisk kyndige og jeg har XP på engelsk;
> er der nogen der ved hvad det hedder på engelsk?

Ku ikk la vær...

Nå det er enten den der hedder primary eller secondary IDE Channel du skal
fjerne - Med stor sandsynelighed secondary, da din harddisk nok sidder på
den primære. Du finder dem under IDE ATA Controller under device manager.

Fra : Adam Løwert

Dato : 28-11-04 23:50

Ha-ha... det er helt okay, jeg kan klare det....
Nå, men nu har jeg da fundet det, men jeg har under IDE ATA/ATAPI
controllers kun to underpunkter:

Intel(r) 82371AB/EB PCI Master IDE Controller
&
Primary IDE Channel

Er det så sidstnævnte, du mener jeg skal slette?
Tak!
Adam!

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 29-11-04 11:38

> [...]
> controllers kun to underpunkter:
>
> Intel(r) 82371AB/EB PCI Master IDE Controller

Det ser faktisk ud til at secondary IDE channel allerede er slettet - jeg
mener, den står der jo ikke. Du skal faktisk ikke slette noget svj ka se.
Men det her forklarer i hvert fald hvorfor du ikke kan se dine cd-drev, som
med 90% sikkerhed sidder på secondary (som åbenbart ikke er der). Du har
ikke haft din computer skildt ad for nylig, eller været inde i bios? Prøv at
tjekke i bios om secondary IDE channel er slået fra, det tyder lidt på det.

> Er det så sidstnævnte, du mener jeg skal slette?

Ikke slette noget af det der efter min overbevisning - andre der har en
kommentar til det?

Fra : Adam Løwert

Dato : 30-11-04 21:25

Jeg har sat secondary IDE channel til auto, men det skete der ikke noget
ved... Hmmm...
Har faktisk været inde i bios for nylig grundet uregelmæssig drift, men
mener ikke jeg ændrede på opsætningen (jeg har jo ikke meget forstand på
det...)

Ellers noget jeg kan forsøge inden jeg smider skidtet ud af vinduet og snart
køber en ny?