IP-telefoni og routerproblem
Fra : Henrik Christensen

Dato : 27-11-04 21:46

hej

Jeg har IP telefoni gennem en Grandstream Handy-Tone 486 adapter, og
den har indbygget router, og efter den er blevet sat til, driller min
mozilla firefox browser, nogle af mine bookmarks virker ikke, når man
trykker på dem, den siger at siden ikke findes, og man skal checke at
man har skrevet rigtigt, men klikker du en gang til, virker det godt
nok, det er temmeligt irreterende i længden.
Jeg har en mistanke om, at det er den indbygget router, der driller
med div. porte, eller noget ligende, er der nogle forslag, til en evt.
løsning ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-04 22:24

Henrik Christensen wrote:

> Jeg har en mistanke om, at det er den indbygget router, der driller
> med div. porte, eller noget ligende, er der nogle forslag, til en evt.
> løsning ??

Jeg tror at det er noget DNS-rod. Får din PC sin IP-adresse fra
routeren (DHCP)?

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Christensen

Dato : 28-11-04 11:56

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

>Jeg tror at det er noget DNS-rod.
>Får din PC sin IP-adresse fra
>routeren (DHCP)?

Ja det skulle jeg mene, for det meste fungere nettet ok, nu er jeg
ikke en haj i det med netværk.
Systemet skulle være sat op til dynamisk ip.
Hvordan checker jeg det med DNS, og hvad skal jeg kigge efter ??
Jeg har Webspeed kabelmodem, og bruger win 98 se.

mvh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-04 15:28

Henrik Christensen wrote:

> Systemet skulle være sat op til dynamisk ip.

Okay.

> Hvordan checker jeg det med DNS, og hvad skal jeg kigge efter ??

Hvis din Windows-maskine får en dynamisk IP af din Grandstream router,
så får den også DNS-oplysninger. Jeg tænkte på om Grandstream'en skulle
have sin egen DNS-cache som løber fuld på et tidspunkt - det kan nemlig
godt forårsage de fejl du har.

Jesper G. Poulsen