kradseri
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 27-11-04 21:31

Hej herinde..

Et spørgsmål som sikkert går igen..men er ny her.

Mine 2 katte bruger ikke kradsebrættet, og det er nu gået udover tapet mange
steder i huset....Hjælp.. Hvad gør man ved det??

Hilsen

Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 22:51

"Kenneth Pedersen" <kp394@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mange
> steder i huset....Hjælp.. Hvad gør man ved det??

Tjaaa..... Når nu kattene heller vil kradse på bestemte steder af tapetet
end på kradebrættet, mener jeg, at det bedste er at sætte nogle måtter af
sissal op de steder det er værst.

Brugt de billige dørmåtter til formålet. Katten er ligeglad med, hvor meget
det har kostet.

Dårlige vaner er ofte umulige at bryde hos katte. Især når vanen har sat sig
fast. Så kan man råbe højt, sprøjte med vand, sige "nej" meget bestemt,
flytte dyret, hænge sølvpapir op, rasle med noget der lyder meget højt,
sjasket stedet ind i citron osv. osv, uden at noget af det hjælper.

Katte er enormt gode til at ignorere alt muligt. Selv ting de dybest set
ikke bryder sig om kan de ignorere ;)

Tina

Fra : Lene Nielsen

Dato : 28-11-04 00:34

hmmm ja jeg kan så komme med et andet lille råd jeg har bruget en del til
mine katte og det hjælper meget
og det er du tager en sprayeflaske med vand og når de gøre noget de ikke må
skal du ikke råbe eller slå ud efter dem men istedet tage og sprøjte lidt
vand efter dem og det er jo ikke særlig rart at få vand på sig på den måde
og så er det ikke dig de forbinder med noget grimt men det der kommer ud af
flasken og så sæt dem hen til deres kradsetræ og ros dem meget når de bruger
det ja det er hvad jeg gøre når jeg skal "straffe" mine katte det er vand og
det tager de heller ikke skade af de bryder sig bare ikke om det *ss*

knus lene

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-11-04 02:05

"Kenneth Pedersen" <kp394@get2net.dk> writes:

> Hej herinde..
>
> Et spørgsmål som sikkert går igen..men er ny her.
>
> Mine 2 katte bruger ikke kradsebrættet, og det er nu gået udover tapet mange
> steder i huset....Hjælp.. Hvad gør man ved det??

Tjae, baldrian ~ valeriane hos matas plejer at være et hit når katte
skal vænnes til at bruge kradsebrædtet, bare nogle dråber på og så
skulle den være der...

Alternativt kan du prøve at sprøjte felifriend på de steder de
kradser, det gør at de tror at de har afmærket stedet og ikke behøver
at gøre det igen...
Og ja jeg er klar over at det ikke kun er markering når katte
kradser..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : JytteJ

Dato : 28-11-04 12:24

> [...]
> mange
> steder i huset....Hjælp.. Hvad gør man ved det??

Ligger kradsebræddet ned ?
for hvis det gør, kan det være grunden til at de ikke bruger det.
De fleste katte er vertikale kradsere, dvs. at kradsebræddet skal hænge op,
men der findes katte der er horisontale, og der skal kradsebræddet ligge
ned.

VH.
Jytte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-11-04 17:06

On 2004-11-27 21:31:15 +0100, "Kenneth Pedersen" <kp394@get2net.dk> said:

> Hej herinde..
>
> Et spørgsmål som sikkert går igen..men er ny her.
>
> Mine 2 katte bruger ikke kradsebrættet, og det er nu gået udover tapet mange
> steder i huset....Hjælp.. Hvad gør man ved det??

Måske du skal kigge på, hvor kradsebrædtet står? De fleste katte vil
gerne kradse / markere territorie på steder, der er iøjnefaldende for
en kat. Dvs, at det skal være centralt, et sted de ofte kommer forbi,
gerne fremspringende i rummet, gerne i nærheden af et
yndlings-sovested. Hvis det er muligt, kan det være smart at stille
det, hvor de selv har valgt at kradse.
Og så kan det bestemt være et forsøg værd at spraye stedet, man gerne
vil ha' dem til at holde kløerne fra med FELIWAY - som får dem til at
tro at stedet allerede er afmærket.
Læs evt her: http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

--
Knus fra Ann R