Hotline Server på ADSL fra TDC
Fra : Johnny Hansen(smiley~

Dato : 17-05-01 22:18

Jeg har et lille problem. Jeg kørte tidligere en hotline server på min gamle
isdn2 linie.. Det kørte fint. Nu har jeg endelig fået ADSL i lille Herfølge,
men jeg er løbet ind i et problem.
Alt kører fint og noget hurtigere end mit gamle ISDN skidt, men når folk
skal logge på min hotline server kan de ikke komme på. Jeg har fundet ud af,
at det er noget med at man skal åbne for nogle porte, og jeg har da også
forsøgt at få det til at lykkedes ved at åbne for port 5500(hotline default)
på både ind og udgående. Protokollen er TCP ved begge steder, men det virker
stadig ikke.. Hvad gør jeg galt.... Please, jeg har brug for at få den op og
køre igen, da jeg har mange brugere der regnede med at kunne komme på den
allerede i går onsdag
HEEEELP.

MVH
Johnny T Hansen

P.s. Svar til min email(smileyman@hansen.dk), for der er jeg sikker på jeg
ser den takker på forhånd

Fra : Pete

Dato : 17-05-01 22:23

in article 9e1f8o$56d$1@news.inet.tele.dk, Johnny Hansen(smileyman) at
smileyman@hansen.mail.dk wrote on 17/05/01 23:17:

> Jeg har et lille problem. Jeg kørte tidligere en hotline server på min gamle
> isdn2 linie.. Det kørte fint.

En Hotline server på ISDN? GAAAAAB!

> [...]
> forsøgt at få det til at lykkedes ved at åbne for port 5500(hotline default)

Hotline bruger port 5499, 5500 og 5501

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Johnny Hansen(smiley~

Dato : 17-05-01 22:30

> En Hotline server på ISDN? GAAAAAB!

Tænk, det sagde mange af mine brugere også

> Hotline bruger port 5499, 5500 og 5501

Det ved jeg men selvom jeg åbner for de porte så giver det intet resultat.
Jeg har enda prøvet at åbne fra port 5000 - 6000 på begge 2 men stadig intet
resultat. Den kører TCP. skal den køre IPX?? det ville virke mystisk på mig
hvis den skulle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-01 23:01

"Johnny Hansen(smileyman)" <smileyman@hansen.mail.dk> wrote in message

> Tænk, det sagde mange af mine brugere også

Undskyld, men hvad ER en Hotline server?

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-05-01 03:17

In article <9e1hmj$dd0$1@news.inet.tele.dk>,
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

> Undskyld, men hvad ER en Hotline server?

Det er en server man kan downloade en MS supportmedarbejder fra.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 18-05-01 08:48

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse news:newsspam2-93EDE9.04172818052001@vip01.news.tele.dk...
> In article <9e1hmj$dd0$1@news.inet.tele.dk>,
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

> Det er en server man kan downloade en MS supportmedarbejder fra.

Skal man så stille et gæsteværelse til rådighed mens man har ham boende:)

Gevaldi

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-05-01 13:05

On 18 maj 2001 Gevaldi was possessed by a lesser demon and then forced to
type this:

>Skal man så stille et gæsteværelse til rådighed mens man har ham boende:)

Du skal bare have en pind i loftet, han kan hænge i.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

"Det har været det vildeste pis!"

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-01 03:22

In article <Xns90A58EDFD2DADlarskyndidk@194.182.148.146>,
spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi Laursen) wrote:

> Du skal bare have en pind i loftet, han kan hænge i.

Jeps, og husk hvidløgsranker i de resterende rum, så den ikke sniger sig
rundt om natten og foretager sig unævnelige ting med jeres legemer.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : John Joe

Dato : 19-05-01 22:24

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> "Johnny Hansen(smileyman)" <smileyman@hansen.mail.dk> wrote in message

> Undskyld, men hvad ER en Hotline server?

Har du ADSL? Så er der stor chance for at du ikke bruger den fuldt ud. Se
bigredh.com

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-05-01 12:47

"Johnny Hansen(smileyman)" <smileyman@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9e1fum$7uu$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> Jeg har enda prøvet at åbne fra port 5000 - 6000 på begge 2 men stadig
> intet resultat. Den kører TCP. skal den køre IPX?? det ville virke

Der skal også åbnes (NAT'es) for udp portene.
Det står i pdf dokumentet hvilke tcp og udp der skal åbnes for.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : John Joe

Dato : 19-05-01 22:34

> [...]
intet
> resultat. Den kører TCP. skal den køre IPX?? det ville virke mystisk på

IPX er til lokalnetværk. IP i TCP/IP står for I N T E R N E T protokol.
Hotline kører på Internettet så det er der du skal kigge. Du har ret i at
det ikke har nogget med IPX at gøre.