Enhedshåndtering viser 2 processorer !!
Fra : Henning Petersen

Dato : 27-11-04 18:26

Hej.

I enhedshåndtering under denne computer vises der på min computer 2
processorer.

Der er altså (HELT SIKKERT) kun monteret 1 stk Intel P4 3.2 GHz. Når man
klikker på dem står der på begge to at de fungerer korrekt. Den eneste
forskel jeg kan se er under detaljer, hvor der på den første står

ACPI\GENUINEINTEL_-_X86_FAMILY_15_MODEL_3\_0

på den næste står der:

ACPI\GENUINEINTEL_-_X86_FAMILY_15_MODEL_3\_1

Umiddelbart har jeg mest lyst til at fjerne den ene, men klog af skade tør
jeg ikke rigtig.

Den eneste idé jeg har til hvorfor der er to forekomster af processoren er
at den kører hyper-threading. Og spørg mig ikke hvorfor - det er bare en
fornemmelse jeg har.

Er der nogen der kan hjælpe ??

På forhånd tak.

Venlig hilsen Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-04 19:06

Henning Petersen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe ??

Jeg kan bekræfte din egen formodning

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-11-04 19:15

"Henning Petersen" <hen.p@mail.dk> wrote:

>Den eneste idé jeg har til hvorfor der er to forekomster af processoren er
>at den kører hyper-threading. Og spørg mig ikke hvorfor - det er bare en
>fornemmelse jeg har.

Foreslår at du læser lidt om 'Hyperthreading'

<mlr>