hjælp til SoundBlaster 16PCI [tilslutning ~
Fra : Kong Kent

Dato : 17-05-01 22:20

Jeg har et SB 16PCI lydkort. Et rigtigt standardkort, men jeg mener lyden er
ok. Mine højttalere derimod *gyyyyys*, det er nogle 'Yamada Multimedia'
højttalere. Rigtig discountagtige.

I kælderen derimod har jeg to fronthøjttalere stående som samler støv,
(Sony), eftersom de blev erstattet af et sæt Dali109 oppe i hjemmebiffen. De
Sony er sgu OK og spiller glimragende, men det er jo rigtige højttalere og
har ikke indbygget forstærker.

Så kommer spørgsmålet (endelig, tænker du sikkert):

Hvordan tilslutter jeg en forstærker til mit lydkort således signalet bliver
i stereo igennem forstærkeren. Der er jo en sort, en blå, en rød og en grøn
udgang + en af de stik med pins (som kan skrues fast).

Hvilken udgang skal jeg bruge for at få et stereosignal op til forstærkeren,
og hvilket kabel skal der købes, og gerne hvor dette kan købes.

På forhånd tak.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Fritze

Dato : 17-05-01 22:29

Der er svjh nogle små symboler lige ved siden af stikkene, hvor du kan se
hvad de gør. Der er speaker out, line out, line in og mic in. Du skal bruge
et standard minijack stik, som så deler sig i to coaxial stik. Stikket kan
købes i stort set alle radiobutikker. Prøv både speaker out og line out og
se, hvilken er bedst.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-01 22:37

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
forstærkeren,
> og hvilket kabel skal der købes, og gerne hvor dette kan købes.

Du skal ha' fat i et jack/phono stik.

Signalet køres så ud af lykortets udgang (speaker eller line-out) med
jack-stikket og ind i forstærkeren med phono-stikkene.

Jeg købte selv sådan et (2 meter) i A-Z til 50,- Næsten alle
radioforretninger har dem også.

- Lars