MySQL-server og netværk
Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-11-04 14:04

Hej gruppe.

Jeg kører Debian "testing" fra denne uge.

Jeg vil naturligvis gerne have adgang til min mysql-server via netværket
og har derfor fjernet skipnetworking-tingen i my.cnf.

Stadigvæk vil ingen af mine andre computere koble sig op på den.

Jeg har stort set ikke rørt ved den (andet end at sætte en
root-adgangskode, hvorefter jeg har fjernet den igen for at se om det
var det som var galt).

Hvad kan jeg have gjort galt eller hvad mangler jeg at gøre?

Fejl:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on '192.168.0.3'
(111) in /var/www/index.php on line 2

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-11-04 15:20

Kasper Johansen wrote:
> Fejl:
> Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on '192.168.0.3'
> (111) in /var/www/index.php on line 2

Ved brug af mysql_error() får jeg følgende:

Host '192.168.0.2' is not allowed to connect to this MySQL server

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 27-11-04 17:01

On Sat, 27 Nov 2004 15:19:30 +0100, Kasper Johansen wrote:

> Ved brug af mysql_error() får jeg følgende:
>
> Host '192.168.0.2' is not allowed to connect to this MySQL server

Og det er fordi du ikke har givet klienterne adgang til MySQL. I MySQL
databasen, den der administrere brugere, kan man også definere hvilke
klienter der har adgang til hvilke databaser.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Connection_access.html

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Jørgen

Dato : 28-11-04 00:30

> Og det er fordi du ikke har givet klienterne adgang til MySQL. I MySQL
> databasen, den der administrere brugere, kan man også definere hvilke
> klienter der har adgang til hvilke databaser.

Det kunne også være fordi han bruger en linux-user på mysql maskinen, i
stedet for at bruge en mysqluser (men det var måske også det du mente).

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-11-04 11:04

Simon Lyngshede wrote:
> [...]
> databasen, den der administrere brugere, kan man også definere hvilke
> klienter der har adgang til hvilke databaser.

Det var fordi jeg ikke havde givet nogle brugere adgang til serveren
uden for localhost. Alle brugere var knyttet til localhost åbenbart.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-11-04 15:38

Kasper Johansen <kasper@johansen.tdcadsl.dk> writes:

> Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on

Prøv at spørge Google om "Can't connect to MySQL server on".

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus