Installere Debian uden disk eller cd-rom
Fra : Henrik - 3000

Dato : 26-11-04 17:40

Hejsa.

Fulgte med i "Distro uden cd"- tråden, men der kom desværre ikke nok
hjælp til mig der.

Jeg kører Debian Testing her nu og vil gerne geninstallere Debian
Testing på maskinen.

Jeg har en /- partition og en /home- partition, så /boot ligger på /-
partitionen.

Altså:

/- roden ligger på /dev/hda1:
/boot
/etc
/usr
/share (osv..)

På /dev/hda2 har jeg:
/home

Kan jeg hente et cd image med Debian på, smide det i /boot- mappen og så
vil det boote derfra?

Eller skal der mere til?
Må /boot gerne ligge på samme partition som /-roden, hvor Debian også
skal installeres igen, eller skal /boot have sin egen partition?

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Henrik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-11-04 08:09

Henrik - 3000 wrote:

> Kan jeg hente et cd image med Debian på, smide det i /boot- mappen og så
> vil det boote derfra?

Nej, men jeg vil tro at du kan hente kernel image og initrd (boot.img og
root.img), smide dem i /boot og sætte lilo op til at boote dem.

image=/boot/boot.img
label=Install_debian
initrd=/boot/root.img

Og så installere resten over nettet. Men du skal nok installere stable i
første omgang, for så vidt jeg husker skal testing have en tredie diskette
med drivere til netkort.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]