/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
MAX RAM I PENTIUM III ?
Fra : Per Wildau


Dato : 26-11-04 09:08

Hej gruppe!!

Jeg har sådan en her:

http://www.ciao.co.uk/Compaq_Presario_5696__5363981/TabId/4

Kan det her virkeligt passe:

128 MB (installed) / 384 MB (max) - SDRAM??

.... altså 384 MB (max)??

Kunne en bios opdatering måske gøre, at der kan knaldes mere RAM i??

Det ville være dejligt om nogen havde erfaring med det

--
Per Wildau
22 999 066
psykolog@perwildau
http://www.perwildau.dk/



 
 
JK (at mail dot dk) (26-11-2004)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 26-11-04 11:06

On Fri, 26 Nov 2004 09:07:34 +0100, "Per Wildau" <Per@lorx.dk> wrote:

>Hej gruppe!!
>
>Jeg har sådan en her:
>
>http://www.ciao.co.uk/Compaq_Presario_5696__5363981/TabId/4
>
>Kan det her virkeligt passe:
>
>128 MB (installed) / 384 MB (max) - SDRAM??
>
>... altså 384 MB (max)??

Tja, det tyder på 3 sokler, og at det skal være max. 128 Mbyte pr.
slot.

Det passer med, at chipset er Intel 440ZX, - spareudgaven af 440BX.

Jeg har haft et Abit ZM6 med det chipset, chipsettet kører med mindre
max. mængde ram end BX.
>
>Kunne en bios opdatering måske gøre, at der kan knaldes mere RAM i??
>
>Det ville være dejligt om nogen havde erfaring med det

Nej, bios opdatering hjælper ikke. Det er chipset. Endvidere skal det
være low density ram, ellers vil det optælle til halv størrelse, -
hvis det da vil boote.

Du kan jo downloade aida32. Det fortæller, hvad chipset du har.

http://www.sofotex.com/AIDA32-download_L9326.html

Det er næsten ikke til at få sdram mere. Bedste kilde er www.qxl.dk ,
men sælgerne ved jo ikke, om det high- eller low density, enkelt-
eller dobbelsidigt, - så der er bare at prøve sig frem.

mvh

John

Jesper G. Poulsen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-11-04 14:45

JK (at mail dot dk) wrote:

> Du kan jo downloade aida32. Det fortæller, hvad chipset du har.

Aida32 er outdated. Vi andre anvender Everest Home Edition fra Lavalys.

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

> Det er næsten ikke til at få sdram mere. Bedste kilde er www.qxl.dk ,

Ikke det?

edbpriser.dk bugner ellers med SD-RAM.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

JK (at mail dot dk) (26-11-2004)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 26-11-04 16:20

On 26 Nov 2004 13:44:54 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>JK (at mail dot dk) wrote:
>
>> Du kan jo downloade aida32. Det fortæller, hvad chipset du har.
>
>Aida32 er outdated. Vi andre anvender Everest Home Edition fra Lavalys.

Ha, det er det samme

>http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
>
>> Det er næsten ikke til at få sdram mere. Bedste kilde er www.qxl.dk ,
>
>Ikke det?
>
>edbpriser.dk bugner ellers med SD-RAM.

ja, til afsindige priser.

J

Jesper G. Poulsen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-11-04 18:02

JK (at mail dot dk) wrote:

> Ha, det er det samme

Aida32 er _forældet_, som jeg skrev.

> > edbpriser.dk bugner ellers med SD-RAM.
> ja, til afsindige priser.

256MiB - 249,-

Afsindigt?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Christian Mygind (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 26-11-04 20:11

Jesper G. Poulsen wrote:
> JK (at mail dot dk) wrote:
>
>> Ha, det er det samme
>
> Aida32 er _forældet_, som jeg skrev.

Ha. Det er det samme.
Eneste forskel er understøttelse af nyere enheder, fordi Aida32 er fortsat i
Everest. Det er nok ikke så aførende, siden der ikke er sket den store
produktudvikling i 440ZX indenfor de sidste par måneder.

/Chr



Jesper G. Poulsen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-11-04 21:20

Christian Mygind wrote:

> > Aida32 er forældet, som jeg skrev.
> Ha. Det er det samme.

Aida32 er forældet.

> Eneste forskel er understøttelse af nyere enheder, fordi Aida32 er

Ja. Nu er Per Wildau nok ikke den eneste der læser med her. Der er
ingen grund til at anbefale noget "gammelt skidt" i en åben gruppe.
Everest Home Edition håndterer også en top-moderne PC.

Hvis ikke man kan komme med god rådgivning, bør man slet ikke udføre
rådgivning!


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Christian Mygind (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 26-11-04 21:31

Jesper G. Poulsen wrote:

[...]
> Hvis ikke man kan komme med god rådgivning, bør man slet ikke udføre
> rådgivning!

God rådgivning?

Prøv at slå vejen forbi dette gode Kierkegaard-citat, Jesper:
http://www.pip.dknet.dk/~pip365/kierkegaard.html

Jeg er meget spændt på at høre, hvad du får ud af at læse det.

/Chr



Jesper G. Poulsen (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-11-04 11:42

Christian Mygind wrote:

> > Hvis ikke man kan komme med god rådgivning, bør man slet ikke udføre
> > rådgivning!
> God rådgivning?

Ja. Man bør ikke anbefale forældede løsninger i et offentligt rum.

> Prøv at slå vejen forbi dette gode Kierkegaard-citat, Jesper:

Sidst jeg stødte på Kierkegaard var i gymnasiet - jeg foretrækker at
holde det sådan.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Hans-Jørgen Sindholt (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans-Jørgen Sindholt


Dato : 27-11-04 16:13

Christian Mygind wrote:
> Jesper G. Poulsen wrote:
>
> [...]
>
> Prøv at slå vejen forbi dette gode Kierkegaard-citat, Jesper:
> http://www.pip.dknet.dk/~pip365/kierkegaard.html
>
> Jeg er meget spændt på at høre, hvad du får ud af at læse det.
>
Det vil den herre ikke kunne forstå.


--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen



Michael Pilgaard (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 27-11-04 21:53

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev:

>Christian Mygind wrote:
>> Jesper G. Poulsen wrote:
>>
>> [...]
>>
>> Prøv at slå vejen forbi dette gode Kierkegaard-citat, Jesper:
>> http://www.pip.dknet.dk/~pip365/kierkegaard.html
>>
>> Jeg er meget spændt på at høre, hvad du får ud af at læse det.
>>
>Det vil den herre ikke kunne forstå.

Med den kommentar har du heller ikke forstået det.
Henvend dig med _din_ forklaring og _din_ mening.
Forklar i et tydeligt sprog hvorfor du mener det.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Christian Mygind (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 27-11-04 22:14

Michael Pilgaard wrote:

> Med den kommentar har du heller ikke forstået det.
> Henvend dig med _din_ forklaring og _din_ mening.
> Forklar i et tydeligt sprog hvorfor du mener det.

Jeg tror, at Hans-Jørgen *netop* fangede situationen ret godt.

Jesper demonstrerer, og har, igennem den tid jeg har lagt mærke til hans
uforsonligt kontante stil, demonstreret en særligt dårlig form for hjælp.
Jeg tror såmænd ikke, at Jesper ønsker at blamere sig, fremfor oprigtigt at
hjælpe andre brugere på Usenet - men med sine påstålige & kategoriske udsagn
efterlader han det indtryk.

Se blot news:xn0dq8epy1hf5pm002@dtext.news.tele.dk i denne tråd. Er det en
hjælp - eller handler det om at dunke andre i hovedet? Hjælp leveres bedst
med et passende mål af venlighed - og skal hjælpen være rigtig god, tager
den udgangspunkt i det vidensniveau, som spørgeren lægger for dagen i sit
spørgsmål.

/Chr




Jesper G. Poulsen (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-11-04 22:20

Christian Mygind wrote:

> leveres bedst med et passende mål af venlighed - og skal hjælpen være
> rigtig god, tager den udgangspunkt i det vidensniveau, som spørgeren

Undskyld, men jeg kan ikke se hvor det passer ind i tråden. Jeg
tillader mig at spørge til sammenhængen mellem det jeg skriver og det
folk følger op på med mine indlæg som reference...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Michael Pilgaard (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 27-11-04 23:48

"Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>
>> Med den kommentar har du heller ikke forstået det.
>> Henvend dig med _din_ forklaring og _din_ mening.
>> Forklar i et tydeligt sprog hvorfor du mener det.
>
>Jeg tror, at Hans-Jørgen *netop* fangede situationen ret godt.
Har du læst noget somhelst?

Der er ikke tilfældet-

>Jesper demonstrerer, og har, igennem den tid jeg har lagt mærke til hans
>uforsonligt kontante stil,
Ja, Jesper har stil.
Den er uforsonlig.
Men den kære Jesper ved hvad han taler om. i modsætning tiil så mange
andre i denne gruppe!

>demonstreret en særligt dårlig form for hjælp.

Har DU demonstreret nogen der var bedre?

>Jeg tror såmænd ikke, at Jesper ønsker at blamere sig, fremfor oprigtigt at
>hjælpe andre brugere på Usenet - men med sine påstålige & kategoriske udsagn
>efterlader han det indtryk.

Du er rent ud sagt fuld af lort!
Læg venligst mærke til at jeg bruger ! meget sjældent.

>Se blot news:xn0dq8epy1hf5pm002@dtext.news.tele.dk i denne tråd. Er det en
>hjælp - eller handler det om at dunke andre i hovedet? Hjælp leveres bedst
>med et passende mål af venlighed - og skal hjælpen være rigtig god, tager
>den udgangspunkt i det vidensniveau, som spørgeren lægger for dagen i sit
>spørgsmål.
Fej for din egen dør først-

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jesper G. Poulsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-04 00:28

Michael Pilgaard wrote:

> Ja, Jesper har stil.
> Den er uforsonlig.

Jeg undskylder da gerne - hvis jeg føler en god grund til det.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Michael Pilgaard (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 28-11-04 12:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>
>> Ja, Jesper har stil.
>> Den er uforsonlig.
>
>Jeg undskylder da gerne - hvis jeg føler en god grund til det.

Ja, men lidt hård/konsekvent er du alligevel. : - )

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jesper G. Poulsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-04 15:22

Michael Pilgaard wrote:

> Ja, men lidt hård/konsekvent er du alligevel. : - )

Det kan jeg ikke løbe fra. Det vil iøvrigt også være dumt, da det
nærmest er blevet et varemærke for mig (tm).


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Christian Mygind (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 28-11-04 01:41

Michael Pilgaard wrote:
[...]
> Du er rent ud sagt fuld af lort!
[...]

Lær at tale pænt, hvis du vil opfattes som meget andet end et uartikuleret
fjols.
*plonk*

/Chr



Jesper G. Poulsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-04 02:47

Christian Mygind wrote:

> *plonk*

Uha, kan du igen?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Michael Pilgaard (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 28-11-04 09:32

"Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev:


>*plonk*

Når sandheden nærmer sig, flygter man?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Michael Pilgaard (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 28-11-04 09:34

"Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>[...]
>> Du er rent ud sagt fuld af lort!
>[...]
>
>Lær at tale pænt, hvis du vil opfattes som meget andet end et uartikuleret
>fjols.

Du skar velovervejet sammenhængen væk.
Jeg er alt andet end uartikuleret, man hvis du mener jeg er et fjols
skal du da have lov til det.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Paul Østerby Sørense~ (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 27-11-04 16:35


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dq8eph1hej7a001@dtext.news.tele.dk...
> Christian Mygind wrote:
>
>> > Aida32 er forældet, som jeg skrev.
>> Ha. Det er det samme.
>
> Aida32 er forældet.
>
>> Eneste forskel er understøttelse af nyere enheder, fordi Aida32 er
>
> Ja. Nu er Per Wildau nok ikke den eneste der læser med her. Der er
> ingen grund til at anbefale noget "gammelt skidt" i en åben gruppe.
> Everest Home Edition håndterer også en top-moderne PC.
>
> Hvis ikke man kan komme med god rådgivning, bør man slet ikke udføre
> rådgivning!
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
>
Everest er en nyere udgave af Aida32 der er vi enige men til gengæld er
Aida32 bedre til nogle ting f.eks. til monitor test da dette ikke er i
Everest, så at påstå at Aida32 er forældet er at vildlede folk
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as



Jesper G. Poulsen (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-11-04 17:29

Paul Østerby Sørensen wrote:

> er i Everest, så at påstå at Aida32 er forældet er at vildlede folk

Aida32 anbefales her til at undersøge et bundkort. På dét punkt er
Aida32 dybt forældet. At anbefale Aida32 til det formål er da i _den_
grad at vildlede folk.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Per Wildau (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 26-11-04 19:49


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dq849m13arbc00b@dtext.news.tele.dk...
> JK (at mail dot dk) wrote:
>
> > Du kan jo downloade aida32. Det fortæller, hvad chipset du har.
>
> Aida32 er outdated. Vi andre anvender Everest Home Edition fra Lavalys.
>
> http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
>
> > Det er næsten ikke til at få sdram mere. Bedste kilde er www.qxl.dk ,
>
> Ikke det?
>
> edbpriser.dk bugner ellers med SD-RAM.

Tak - det hedder "Intel 82440BX/ZX"

--
Per Wildau
22 999 066
psykolog@perwildau
http://www.perwildau.dk/




Jesper G. Poulsen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-11-04 21:20

Per Wildau wrote:

> Tak - det hedder "Intel 82440BX/ZX"

Hvilket?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Per Wildau (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 26-11-04 21:04


"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:livdq0tbe28lqc1dttd14viui2rsui6p48@4ax.com...
> On Fri, 26 Nov 2004 09:07:34 +0100, "Per Wildau" <Per@lorx.dk> wrote:

[..]

> Tja, det tyder på 3 sokler, og at det skal være max. 128 Mbyte pr.
> slot.
>
> Det passer med, at chipset er Intel 440ZX, - spareudgaven af 440BX.
>
> Jeg har haft et Abit ZM6 med det chipset, chipsettet kører med mindre
> max. mængde ram end BX.

Den her hedder så tilsyneladende:

"Intel 82440BX/ZX"

Hmm, det er måske ikke et entydigt svar fra AIDA?

[...]

> Du kan jo downloade aida32. Det fortæller, hvad chipset du har.
>
> http://www.sofotex.com/AIDA32-download_L9326.html

.... som jeg fandt ud af ved at downloade AIDA - tak for det...

Per



Peter Pan (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Pan


Dato : 28-11-04 13:11

"Per Wildau" <Per@lorx.dk> skrev i en meddelelse
news:41a78934$1$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > Tja, det tyder på 3 sokler, og at det skal være max. 128 Mbyte pr.
> > slot.
> >
> > Det passer med, at chipset er Intel 440ZX, - spareudgaven af 440BX.
>
> Den her hedder så tilsyneladende:
>
> "Intel 82440BX/ZX"
>
> Hmm, det er måske ikke et entydigt svar fra AIDA?

Det er meget væsentligt om det er BX eller ZX. For ZX kan klare max 384, og
BX max 768 på dit board.

På den side du linkede til, står der at det er et BX chipset. Men noget
kunne tyde på at det er et ZX chipset. Så hvis jeg var dig, vil jeg tage
låget af kassen, og kigge efter. Selvom det nok er lidt besværligt, da der
nok sidder en køleplade ovenpå chippen.

Mvh
Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste