Søgning i flere tabbeller
Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-11-04 00:58

Hejsa...

Kan der gives en kort anvisning på hvordan man bedst søger i flere ens
tabeller i samme kald - og med de samme kriterier - eller hvor der
findes informationer om dette.?

Det drejer sig altså ikke om at resultatet fra een tabel skal være
afpasset efter en anden tabel osv. Men derimod at præcist samme kald
skal fyres af på to eller flere helt ensartede tabeller, og gerne
fremkomme som et samlet resultat.

Det drejer sig i 'værste' fald om 27 tabeller hver på fra ca. 200.000
til ca. 800.000 rækker a' 37 felter.

Sp#2:
Hvis man vil have resultatet sorteret på denne eller hin måde skal man
så først læse det ind i en temporær tabel og hente det derfra.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : ///JJ

Dato : 26-11-04 10:23

Arne Feldborg wrote:
> [...]
> Hvis man vil have resultatet sorteret på denne eller hin måde skal man
> så først læse det ind i en temporær tabel og hente det derfra.?

Jeg vil umiddelbart mene det er relevant at vide hvilken db du kører, men
ellers ville jeg bare forslå dig at kigge på union kommandoen - den kan hvad
du vil - om den er det smarteste at gøre, ved jeg dog ikke, for jeg kender
ikke til alternativer.

///JJ

Fra : Martin Christensen

Dato : 28-11-04 12:01