Slette fra database
Fra : Michael Pedersen

Dato : 24-11-04 14:42

Hej Forum

Hej jeg har problemer med at slette en post fra en database - jeg får
følgende fejl:

ADODB.Recordset- Error '800a0cb3'
Det aktuelle postsæt understøtter ikke opdatering. Det kan skyldes en
begrænsing af provideren eller den markerede låsetype.
/pluk.asp, line 24

Er der nogle som har en ide om hvad jeg gør forkert?

Mvh

Michael

Her er koden:

<%
DIM glas
glas = request.form("glas")
Response.write glas
IF glas<> "" THEN

DIM objConn
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
_
Server.MapPath ("/database.mdb") & ";"
objConn.Open

DIM mySQL, objRS
mySQL = "SELECT * FROM data_pluk WHERE glas = '" & glas& "' "
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRS.Open mySQL, objConn

IF objRS.EOF THEN
status = "Sorry"

ELSE

objRS.MoveFirst
objRS.Delete

Status = " " & glas & " have been succesffully deleted from your database."
END IF

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objCONN.Close
Set objCONN = Nothing

ELSE
Status = "Indlæs glas."
END IF
%>

Fra : Thygesen

Dato : 27-11-04 11:31

> [...]
> begrænsing af provideren eller den markerede låsetype.
> /pluk.asp, line 24
>
> Er der nogle som har en ide om hvad jeg gør forkert?

Prøv med den her. Den burde virke.

strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &_
Server.MapPath ("/database.mdb") & ";"
Conn.Open strConn
Conn.Execute "DELETE FROM dintabel WHERE id=100"
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Med venlig hilsen Christoffer Thygesen