Online billeddatabaser?
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-11-04 20:18

Hej Ng

Er her mon nogen, somkender nogle gode online databaser?
Der skal være mulighed for at tilknytte nøgleord og beskrivelser,
som man kan søge på.

Jeg ved ikke helt, hvor meget det må koste, men det skal nok være
så billigt som muligt.
Jeg kan se, at headline har en, men kan det gøres for færre penge
(med mindre man laver det selv)?

http://www.headline.dk/Billeddatabase.5554.0.html

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Martin

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-11-04 20:29

Martin Ploug wrote:
> Hej Ng
>
> Er her mon nogen, somkender nogle gode online databaser?
> Der skal være mulighed for at tilknytte nøgleord og beskrivelser,
> som man kan søge på.

Jeg ville nok hente et af de opensource gallerier der findes, f.eks. den
fra http://gallery.sf.net, de skal typisk bare placeres på et webhotel
med php og mysql og så er du kørende...

Nu ved jeg ikke om du har behov for den slags features m. at folk kan
betale for at få højopløste billeder osv., i så fald er det selvfølgelig
en anden løsning du er ude efter...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-11-04 21:09

Hej Nezar

Mange tak.
Har jeg forstået det rigtigt - er det gratis at downloade og at bruge ?
Der stå noget med at man kandonere et beløb.

Hilsen Martin

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-11-04 10:37

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak.
> Har jeg forstået det rigtigt - er det gratis at downloade og at bruge ?
> Der stå noget med at man kandonere et beløb.

Ja det er helt gratis at bruge og er et fremragende produkt.
--
Peter J

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-11-04 18:28

Ok, fedt nok!

Der står, at man skal lave to filer og en mappe:

En .htaccess
en config.php
og en mappe

Men hvad skal tingene hedde, og hvor skal de gemmes ?
- og så skal man selvfølgelige sørge for at der er skrive-
og læse rettigheder.

Tak.

Hilsen Martin