Restriktioner i aftalen vedr. brug af rout~
Fra : Britt Malka

Dato : 25-11-04 18:08

Godaften

I en amerikansk bog har jeg læst følgende (min oversættelse):

Nogle kabelmodem- eller ADSL-tjenester forbyder udtrykkeligt routere i
deres brugsaftale, men mange firmaer har ikke sådanne restriktioner.

Gælder der noget lignende i Danmark?

--
Mange hilsner
Britt Malka

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-11-04 19:11

Britt Malka <news@foxladi.com> writes:
>Nogle kabelmodem- eller ADSL-tjenester forbyder udtrykkeligt routere i
>deres brugsaftale, men mange firmaer har ikke sådanne restriktioner.
>
>Gælder der noget lignende i Danmark?

Ja, for visse produkter. Blandt andet Tiscali har (haft?) et lidt
billgere produkt, hvor en af betingelserne var, at man kun måtte
slutte én pc til.

Routere anvendes ofte til at koble flere maskiner på den samme
opkobling, hvorpå der kun leveres én IP-adresse. Så i praksis er
det nok denne situation, man tænker på, når man forbyder routere.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 20:53

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, for visse produkter. Blandt andet Tiscali har (haft?) et lidt
> billgere produkt, hvor en af betingelserne var, at man kun måtte
> slutte én pc til.

Det samme har Telia Stofa...

> Mvh.
> Klaus.

Lars B

Fra : Britt Malka

Dato : 25-11-04 22:10

On Thu, 25 Nov 2004 18:10:35 +0000 (UTC), klausellegaard@msn.com
(Klaus Ellegaard) wrote:

>Ja, for visse produkter. Blandt andet Tiscali har (haft?) et lidt
>billgere produkt, hvor en af betingelserne var, at man kun måtte
>slutte én pc til.

Aha!

Tak til både dig og Lars for svar.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-11-04 11:00

> [...]
>
> Nogle kabelmodem- eller ADSL-tjenester forbyder udtrykkeligt routere i
> deres brugsaftale, men mange firmaer har ikke sådanne restriktioner.

Ja. CyberCity opsagde en gang mit abonnement, fordi jeg havde router på.

Niels Dybdahl