Installere MySql på Win 98?
Fra : Jan S.

Dato : 25-11-04 17:39

Hey,
Jeg ved ikke helt om det er her jeg skal skrive, men:

Jeg har lige prøvet at installere mysql på min lokal pc vha.
mysql's egen og webcafe's installations vejledning, men så kommer
problemmet:
I mysql's egen vejl. siger de at, når man køre den der
Configuration Wizard, kommer der noget med root password op, men
det kommer ikke :(, og i web cafe's vejl. siger de at når man
køre winmysqladmin.exe første gang burde man indtaste et root
password, det kommer heller ikke :(.
Kan man ikke installere mysql på windows 98? eller er der noget
jeg har gjordt galt?
Er der ikke en som kan give mig en lille mini vejl. i at
installer mysql 4.1?

Håber der er nogen som kan hjælpe...

Hilsen
Jan S.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-04 17:52

On Thu, 25 Nov 2004 16:39:16 +0000, Jan S. wrote:

> [...]
> gang burde man indtaste et root password, det kommer heller ikke :(.
> Kan man ikke installere mysql på windows 98? eller er der noget jeg har
Prøv at starte uden brug af password. Mener, det første man skal gøre
er at oprette password for admin.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jan S.

Dato : 25-11-04 20:34

Michael Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Prøv at starte uden brug af password. Mener, det første man skal gøre
> er at oprette password for admin.
>
> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussen
> http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917

Okay, men man skal bruge et root password for at administrere, bruger, db'er
osv., men det burde man indtaste når man køre den der config. wizard...

Men hvad mener du med at jeg kan prøve uden password?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-04 21:41

On Thu, 25 Nov 2004 19:34:26 +0000, Jan S. wrote:

> [...]
> wizard...
>
> Men hvad mener du med at jeg kan prøve uden password?
Du skal blot starte programmet, og du vil være inde i
serveradministrationen. Du kan eventuelt prøve følgende fra en
kommandoprompt: mysqld --console
I en anden kommandoprompt kan du skrive: mysql -u root. Kommer der en
prompt frem, hvor der står mysql>, er du logget ind som root uden brug af
password.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jan S.

Dato : 26-11-04 20:46

> [...]
> I en anden kommandoprompt kan du skrive: mysql -u root. Kommer der en
> prompt frem, hvor der står mysql>, er du logget ind som root uden brug af

Tak Michael, det virkede... nu køre min mysql server helt fint...

Fra : Brian Emilius

Dato : 25-11-04 18:52

"Jan S." <webmaster@yourno1web.tk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har gjordt galt?
> Er der ikke en som kan give mig en lille mini vejl. i at

Jeg mener at den version webcafe beskriver er noget ældre end den nuværende.
Det kan jo være, der er sket noget nyt siden...

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Jan S.

Dato : 25-11-04 20:38

Brian Emilius wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Jeg mener at den version webcafe beskriver er noget ældre end den nuværende.
> Det kan jo være, der er sket noget nyt siden...

Jeg har både prøvet den version som web cafe beskriver og jeg har også prøvet
den nyeste version, det virker bare ikke :(