Problem med tekstmængde i ASPside og Acces~
Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 25-11-04 17:39

Jeg har på basis af HTML's gode asp KURSUS, fået oprettet MIG en
aspside der "snakker" med en Accessdatabase - og den virker OK,
pånær én ting:

Når jeg VIA en ASPside vil skrive til databasen (og jeg bruger
notatfelt) kan jeg ikke skrive mere end ca 1400 tegn pr
registrering.

Er der nogen der fortælle mig hvor jeg skal lede efter fejlen?

mvh Kurt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 22:21

kurt-overgaard-andersen skrev:

> Når jeg VIA en ASPside vil skrive til databasen (og jeg bruger
> notatfelt) kan jeg ikke skrive mere end ca 1400 tegn pr
> registrering.

Bruger du en sql-sætning (UPDATE/INSERT INTO) til at gemme data
med? Det er almindeligvis en god ide, men ikke når man skal gemme
lange tekster.

Her skal du i stedet åbne et redigerbart postsæt og skrive data via
dette. Det kan se ud nogenlunde som følger (ikke testet):

id = Request.Form("id")
IF isNumeric(id) Then
sql = "select notatfelt FROM tabel where id = " & id
set rs = conn.execute(sql)
If not rs.EOF Then
   rs.Edit
   rs("notatfelt") = Request.Form("langtekst")
   rs.Update
End If
rs.close
End If

Hvis du skal tilføje en ny post, kan du bruge rs.AddNew i stedet
for rs.Edit. Undlad at hente poster du ikke skal bruge - så brug fx
"SELECT * FROM tabel WHERE 1 = 2" hvis du bare skal tilføje en ny
post.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kurt-overgaard-ander~

Dato : 26-11-04 09:16

Hej Jens - og tak, jeg har følgende ASPkode der henter indtastede
data fra en formular:

Bruger altså AddNew for at oprette en ny post - og Update for at
tilføje indholdet til felterne.
Kan jeg redigere din løsning ind i det?

<%
Set artikel=Server.CreateObject ("ADODB.recordset")
artikel.Open "INDLAEG", database, 2, 2
%>

<% artikel.AddNew
   artikel("Titel") = Request.QueryString("Titel")
   artikel("Forfatter") = Request.QueryString("Forfatter")
   artikel("Indhold") = Request.QueryString("Indhold")
   artikel("Type") = Request.QueryString("Type")
   artikel("Billede01") = Request.QueryString("Billede01")
   artikel("Billede02") = Request.QueryString("Billede02")
   artikel("Billede03") = Request.QueryString("Billede03")

artikel.Update

' Luk databaseforbindelse
artikel.Close
Set artikel = Nothing

Response.Redirect ("liste_rediger.asp")
%>

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-04 11:08

kurt-overgaard-andersen skrev:

> Bruger altså AddNew for at oprette en ny post - og Update for at
> tilføje indholdet til felterne.

O.k. - så er det et andet problem end jeg troede. Det er ikke ADO, men
browseren der sætter begrænsningen i dit tilfælde - der er grænser for
hvor meget information man kan overføre via querystring.

Brug POST i stedet for GET i din formular (og ret alle forekomster af
Request.Querystring til Request.Form i din formular) - så skulle du
gerne kunne gemme store tekster uden bøvl.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kurt-overgaard-ander~